۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85163251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ شکارچی غیرمجاز در کوه سفید دماوند دستگیر شدند

دماوند - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند اعلام کرد: سه شکارچی غیرمجاز سابقه دار در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند دستگیر و سلاح شکاری و لاشه یک راس قوچ وحشی آز آنان کشف شد.

نقی میزار کریمی روز شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: غروب روز گذشته محیط بانان یگان حفاظت این اداره در حین گشت و کنترل ارتفاعات بوا دره منطقه شکار ممنوع کوه سفید متوجه حضور سه نفر شکارچی غیرمجاز می شوند که قوچ وحشی شکار کرده بودند، به سرعت وارد عملیات تعقیب و گریز می شوند.

وی اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت این اداره سریعا برای دستگیری متخلفین وارد عمل شده و همزمان تقاضای اعزام نیروی کمکی می کنند که بلافاصله یک تیم دیگر از ماموران این اداره و کلانتری کیلان هم به محل اعزام می شود.

این مسئول ادامه داد: طی عملیات ماموران در تاریکی شب و کوهستان سخت گذر در نهایت سه نفر شکارچی غیر مجاز با یک قبضه سلاح شکاری، لاشه یک راس قوچ وحشی و سایر آلات و ادوات جرم دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: ۲ نفر از این متخلفان داری سابقه شکار و حمل سلاح غیر مجاز بوده که در این راستا پرونده ای تشکیل و به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرای دماوند معرفی و هدایت می شوند.

منطقه ممنوعه کوه سفید در استان تهران و سمنان قرارداشته و سطح شهرستان دماوند را می پوشاند که مساحت این منطقه در حدود ۱۵۰ هزار هکتار است.
از انواع گونه های شاخص جانوری این منطقه می توان به قوچ، میش، کل ، بز، گرگ، روباه و گونه هایی از جمله جوندگان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha