۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85163305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مشکلات بازنشستگان خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دغدغه‌ها و مشکلات بازنشستگان را در سطوح استانی و ملی پیگیری می‌کنیم لذا این موضوع باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در هجدهمین همایش گرامیداشت روز "خانواده و تکریم بازنشستگان" در تالار شهید رجایی استانداری اظهار کرد: بر این اساس رفع دغدغه‌ها و خواسته‌های بازنشستگان با استفاده از ظرفیت‌های داخل استان و موارد مربوط به سطح ملی از طریق وزرا و سازمان‌های مربوطه پیگیری می‌شود.

وی گفت: ایجاد پاتوق در پارک‌ها و شهر برای حضور بازنشستگان، مناسب‌سازی معابر، دریافت وام، استفاده از تجربیات این قشر، تامین داروهای مورد نیازی که تحت پوشش بیمه نیست و هزینه‌های بالا از جمله مشکلات جامعه بازنشستگان است که این کارها ۲ بخش دارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه مربوط به استان است قول پیگیری می‌دهم و طی جلسه‌ای با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیر صندوق بازنشستگی خراسان‌ جنوبی تصمیم‌گیری و راهکارهایی اندیشیده خواهد شد اما موضوعات مربوط به سطوح ملی که از اختیارات استان خارج است را انعکاس خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان مجاهدان عرصه تلاش، کار و کوشش هستند که همه ما مدیون جانفشانی و از خودگذشتگی آنان هستیم افزود: بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلان کشور هستند که با همه وجود کار کردند و با صرف لحظه لحظه زندگی خود توانستند مدال کوشش و تلاش را به دست بیاورند.

قناعت با اشاره به جمله‌ یکی از بزرگان مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید کسی را قبل از مُردن نابود کنید، امید و آرزو را از او بگیرید گفت: همین‌ که جامعه بازنشستگان در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان شرکت و در این فرصت کوتاه برنامه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند یعنی امید و پویایی در آنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: این موضوع به معنا خوب بودن همه شرایط جامعه نیست البته هیچ جای دنیا این گونه نیست و حتی وضعیت جامعه کشورهای توسعه‌یافته وخیم‌تر و بدتر از کشورهای منطقه به ویژه ایران اسلامی است اما اینکه امید و آرزو در کشورمان وجود دارد، خیلی خوب است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما از بازنشستگان درس می‌گیریم و درک می‌کنیم که سال‌ها خالصانه و عاشقانه کار کردید و اکنون در کسوت بازنشستگی با مشکلات مختلفی مواجه هستید اما دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این قشر از جامعه دارد.

وی گفت: حرکت‌های جدید را در این دولت برای قشر بازنشسته شاهد هستید و گرچه ایده‌آل نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است اما این خوبی را دارد که بازنشستگان دیده می‌شوند و قشر فراموش شده در نگاه دولتمردان نیستند.

استاندار خراسان جنوبی: دغدغه‌های بازنشستگان پیگیری می‌شود

قناعت با اشاره به شرایط استان خراسان جنوبی اضافه کرد: پیگیری‌هایی که در استان‌های دیگر انجام می‌دادیم از نوع توسعه‌ای بود اما در خراسان جنوبی به دلیل ضعف‌هایی که وجود داشته اکنون پیگیری‌ها از نوع زیرساختی است.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور به امید نیاز داریم گفت: اتفاق‌های خوبی در حال رقم خوردن است البته ضعف‌هایی هم وجود دارد و در حوزه معیشت و اقتصاد هنوز نتوانسته‌ایم کاری که شایسته مردم است را انجام دهیم اما دولت به طور شبانه‌روزی برای رفع مشکلات تلاش می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک - زابل - نهبندان بتازگی آغاز شد و این اقدام زیرساختی از تکرار بحران‌ سرمای زمستان سال گذشته جلوگیری می‌کند و خراسان جنوبی از شرایط انتهای خط گاز بودن، خارج می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای پروژه خط انتقال از سه راهی دشتک - زابل - نهبندان و از نهبندان به سربیشه طی ۲ مرحله با حدود هشت هزار میلیارد تومان از اتفافات بزرگ در این دولت است.

قناعت با تاکید بر اینکه موضوع امید و نشاط را در جامعه جدی بگیریم گفت: دشمن به دنبال گرفتن امید از جامعه است لذا باید دستاوردها و اقدامات برای امیدآفرینی در جامعه بیان شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه در تلاش برای عضویت در پیمان شانگهای بود که در دولت سیزدهم و با تلاش‌های این دولت رقم خورد که نشان از اقتدار بالای جمهوری اسلامی ایران دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ۴۰ درصد تجارت در حوزه اقتصادی جهان توسط هشت کشور عضو شانگهای انجام می‌شود و ایران عضو رسمی این معاهده اقتصادی بزرگ شرق شده است و برای اینکه اقتدار دلار را بشکنیم و شاهد صعود ارزش پول ملی کشور باشیم باید دلار از یکه‌تازی خارج شود.

در این آیین تعدادی از بازنشستگان نمونه دستگاه‌های اجرایی تجلیل شدند.

۲۵ ذی‌الحجه به عنوان روز "خانواده و تکریم بازنشستگان" در تقویم رسمی کشور درج شده و علت انتخاب این روز، شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره مبارکه انسان درباره خانواده و استحکام پایه‌های آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha