۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85163395
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای گیلان ۳۱.۹ درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا - سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای استان در خرداد امسال نسبت به ماه قبل از آن ۳۱.۹ درصد کاهش یافت.

حافظ محفوظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته (خردادماه) در بورس منطقه‌ای گیلان افزون بر ۴۰ هزار و ۱۱۷ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل از آن ۳۱.۹ درصد کاهش یافت.

وی افزود: یک هزار میلیارد و ۸۱۵ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۰۳ سهم طی خرداد ماه در بورس استان معامله شد که نسبت به ماه قبل از آن ۷۸.۷ درصد کاهش یافته است.

محفوظی با بیان اینکه فعالان بازار سرمایه در خرداد ماه امسال به خرید سهام تمایل بیشتری نشان داده‌اند، اضافه کرد: از مجموع ارزش معاملات افزون بر ۲۰ هزار و ۵۲۵ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال مربوط به خرید بوده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۹۱ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال نیز فروش سهام را شامل شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد سهام فروخته شده نیز در این ماه از سهام خریداری شده سبقت گرفت به طوریکه در خردادماه ۹۶۳ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۲۱ سهم فروخته و ۸۵۲ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۸۲ سهم نیز خریداری شده‌است.

محفوظی خاطر نشان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسیا، گام بانک صادرات ۰۲۰۷ و گام بانک اقتصاد نوین ۰۲۰۵ طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را در بورس منطقه‌ای گیلان به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان بیان کرد: با توجه به افت قیمتی برخی سهام بنیادی در ماه گذشته که متاثر از خروج نقدینگی سهامداران خرد از بازار سرمایه بوده‌ است و با توجه به نزدیکی برگزاری مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها، فرصت مناسبی در ماه پیش رو برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام به وجود آمده‌است.

وی تعداد کارگزاران را در بورس منطقه‌ای استان طی ماه گذشته را ۳۵ نفر عنوان کرد.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha