۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84967737
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ارزش معاملات سهام در بورس منطقه‌ای گیلان افزایش یافت

رشت - ایرنا- سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته (آبان ماه) در بورس منطقه‌ای استان ۲۸ هزار و ۱۵۷ میلیارد و ۷۷۸ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۸۸۵ ریال گزارش شده که نسبت به ماه قبل آن ۴.۲ درصد افزایش یافت.

دکتر حافظ محفوظی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالان بازار سرمایه در بورس استان طی آبان ماه ۲ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۳ ریال معامله کردند که نسبت به ماه قبل از آن ۲۰.۵ درصد افزایش یافت.

وی بیان داشت: همچنین فعالان سرمایه در این ماه "آبان" به فروش سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات افزون بر ۱۵ هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال مربوط به فروش و بیش از ۱۳ هزار و ۹ میلیارد و ۲۹۹ میلیون مربوط به خرید است.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس استان گیلان اضافه کرد: تعداد سهام فروخته نیز طی ماه گذشته از سهام خریداری شده سبقت گرفت به طوریکه در مهرماه امسال یک میلیارد ۱۳۴ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۱۰۴ سهم فروخته و ۹۸۷ میلیون و ۷۴ هزار و ۹۱۹ سهم نیز خریداری شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند و صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را بورس منطقه‌ای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست تالار منطقه ای بورس استان گیلان اظهار داشت: رشد بیش از چهار درصدی در ارزش معاملات و رشد افزون بر ۲۰ درصدی در حجم معاملات، نشان‌دهنده پایین بودن و ارزنده‌بودن قیمت و ارزش سهام در مقطع کنونی بوده و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و اوراق بهادار است.

وی ، تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته را ۴۰ نفر عنوان کرد.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha