یک هزار موقوفه شناسایی نشده در مهریز یزد وجود دارد + فیلم

یزد - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: یک هزار موقوفه شهری و روستایی مختلف به خصوص در بخش کشاورزی این شهرستان وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین زارع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موقوفه در محلات نسبت به معرفی آن به اداره اوقاف و امور خیریه برای طی کردن مراحل قانونی و سند سازی آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اکثر موقوفات شهرستان مربوط به بخش کشاورزی، زمین‌های مزروعی، باغها و مسکونی و تجاری است، ادامه داد: در یکسال گذشته ۳۲ موقوفه جدید در مناطق شهری و روستایی شهرستان با همکاری خوب مردم شناسایی و نسبت به صدور سند آنها اقدام شد.

این مسئول با بیان اینکه برای جلوگیری از موقوفه خواری به همکاری مردم و همراهی مسئولان شهرستان بیش از گذشته نیاز است، تاکید کرد: همکاری مردم در شهر و مناطق روستایی در پیشگیری از موقوفه خواری بسیار تعیین کننده است.

زارع بیان کرد: تمامی برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه در چارچوب مقررات است و برای تحقق نیات واقفان به عنوان صدقه جاریه انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و باید برای گسترش فرهنگ والای وقف همه مردم و مسئولان همکاری کنند.

وی به اهمیت وقف به خصوص در حوزه فرهنگی، آموزشی و قرآنی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این اداره آمادگی هرگونه مشاوره به علاقه مندان را دارد و اگر در این خصوص سوالی هست می‌توانند به این اداره در بلوار شهدای هفتم تیر مراجعه کنند.

همچنین مسئول روابط عمومی و فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه مهریز در این نشست، گفت: به مناسب دهه امامت و ولایت ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی با مشارکت مردم و همکاری مسئولان و همراهی باشکوه خانواده‌ها برگزار شد که سالانه ادامه دارد.

محمد زارع افزود: برای ارتقای دینی و فرهنگی اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان سالانه در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان برنامه‌های مختلفی برگزار می شود که به خصوص طرح آرامش بهاری امسال با استقبال خوبی مواجه شد.

وی اظهار کرد: برخی مساجد به خصوص در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان با حضور مربیان و مشاوران نسبت به ارائه خدمات مختلف فرهنگی و بصیرتی همراه با برنامه‌های ورزشی و اردوها اقدام کردند و این برنامه‌ها همچنان بر حسب ضرورت ادامه دارد.

در استان یزد بیش ار ۱۴ هزار موقوفه و افزون بر ۴۰ هزار رقبه وجود دارد.

مهریز یک هزار و ۹۵۳ موقوفه و چهار هزار و ۷۰۳ رقبه دارد که ۹۵ درصد آن مربوط به بخش کشاورزی است و این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha