۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85164004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در سیستان و بلوچستان از مرز ۶۷ هزار تن گذشت

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان استان تا کنون ۶۶ هزار و ۸۴۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند که با توجه به ادامه خشکسالی و کاهش سطح زیر کشت این میزان خرید گندم از کشاورزان در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: امسال ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات گندمکاران سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۷۲۱میلیارد و ۴۶ میلیون تومان به حساب کشاورزان بابت خرید گندم واریز شده و بتدریج مطالبات کامل کشاورزان به حساب بانکی آنان واریز خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت گندم در این استان به اتمام رسیده و خرید گندم از گندمکاران همچنان ادامه دارد.

وی عمده ارقام گندم کشت شده در سیستان و بلوچستان را سیروان، سارنگ، سحر، سیوند و نارین عنوان کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha