۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85164618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محمود عباس اجرای دستورات اسراییل را آغاز کرد

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85164618
محمود عباس اجرای دستورات اسراییل را آغاز کرد

تهران-ایرنا- منابع خبری اعلام کردند که «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیروهای امنیتی این تشکیلات را توبیخ کرده و به آن ها دستور داده تا از امروز در جنین مستقر شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، محمود عباس همچنین فرماندهان امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به دلیل از دست دادن کنترل شهر جنین توبیخ کرده است.

عباس در دیدار با «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر رهبران امنیتی تاکید کرد: اگر زود اقدام نکنید، جنبش حماس بر شهر جنین سیطره خواهد یافت، همانگونه که در سال ۲۰۰۷ غزه را در دست گرفت.

یک منبع عالی رتبه در رام الله نیز تاکید کرد که عباس فرماندهان امنیتی تشکیلات خودگردان را به دلیل عدم توانایی در محافظت از دو نفر از رهبران جنبش فتح به شدت توبیخ کرد.

«محمود العالول» و «عزام الاحمد» از رهبران جنبش فتح هستند که قصد داشتند در مراسم تشییع پیکر شهدای جنین شرکت کنند، اما از آن مراسم طرد شدند.

در نشست عباس با فرماندهان امنیتی، بر تغییرات ریشه ای در عملکرد دستگاه های امنیتی در جنین تاکید و اعلام شد که این امر یک شرط اساسی برای دریافت کمک در راستای بازسازی اردوگاه جنین است.

بر اساس همین گزارش، جنبش فتح درخصوص مساله جنین اختلاف داخلی دارد و این امر اجرای سیاست های جدید تشکیلات خودگردان فلسطین را دشوار می کند.

در همین راستا کمیته های فتح اخیرا نشستی با افسران امنیتی تشکیلات خودگردان برگزار کرده و خواستار تخریب زیرساخت های جنبش حماس در کرانه باختری شدند.

رهبران این کمیته تاکید کردند که جنبش حماس در حال زمینه سازی برای تسلط بر تمام مناطق کرانه باختری هستند و به مردم فشار می آورند تا با دستگاه های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان درگیر شوند.

کابینه رژیم صهیونیستی در سایه اوضاع نامناسب تشکیلات خودگردان فلسطین و خطر فروپاشی آن، قرار است نشستی برگزار ‌و راه های کمک و ارائه تسهیلات به این تشکیلات را بررسی کند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی مطلع اعلام کرد که کابینه این رژیم در پی کاهش سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین بر شمال کرانه باختری و توصیه ها و فشارهای آمریکا، قصد دارد که تسهیلات مدنی و اقتصادی به این تشکیلات ارائه دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی در این نشست ارائه پاداش های اقتصادی محدود به تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله افزایش تعداد اقساط وام ها، افزایش ساعات کار گذرگاه الکرامه و صدور گذرنامه های بیومتریک را بررسی خواهد کرد.

به گزارش شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، برخی منابع سیاسی همچنین اعلام کردند که کابینه این رژیم در پی بازگردان مجوزهای ویژه به شخصیت های بزرگ تشکیلات خودگردان است؛ مجوزهایی که در پی تحرکات این مسئولان در سازمان ملل لغو شده بود.

از سوی دیگر مسئولان آمریکایی نیز در دیدار با مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به کاهش قدرت تشکیلات خودگردان ابراز نگرانی کرده و بر لزوم کمک به آن ها تاکید کردند.

باوجود تاکید قطعنامه های سازمان ملل بر دخالت نکردن رژیم صهیونیستی در امور امنیتی کرانه باختری و برچیده شدن تمام شهرک‌های صهیونیست نشین در این مناطق، این رژیم هر روز شهرک‌های صهیونیستی را توسعه داده و نظامیان بیشتری را به این منطقه اعزام می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha