هشدار کره شمالی به آمریکا/حریم هوایی را نقض کنید شلیک می کنیم

تهران- ایرنا - کره شمالی امروز دوشنبه آمریکا را متهم به نقض حریم هوایی این کشور با انجام پروازهای شناسایی کرد و هشدار داد باوجود این که پیونگ یانگ خویشتن داری پیشه کرده چنین اقداماتی ممکن است به شلیک به سوی این هواپیماهای آمریکایی منجر شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آساهی شیمبون، یکی از مقامات وزارت دفاع کره شمالی که خواست نامش فاش نشود در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد گفت اقدامات نظامی تحریک کننده از سوی آمریکا شبه جزیره کره را به سوی نزاع هسته ای نزدیک و نزدیک تر می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است آمریکا از هواپیماهای جاسوسی و پهپاد استفاده می کند و واشنگتن با ارسال زیردریایی هسته ای نزدیک شبه جزیره کره موجب افزایش تنش ها نیز شده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی افزود هیچ تضمینی وجود ندارد که تصادفا هواپیماهای استراتژیک جاسوسی نیروی هوایی آمریکا مورد اصابت موشک از سوی کره شمالی قرار نگیرند و به آب های دریای شرق سقوط نکنند.

در بیانیه به حوادثی از این دست مانند شلیک و یا رهگیری هواپیماهای آمریکایی در مرز با کره جنوبی اشاره شده است. کره شمالی اغلب درباره پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا اطراف شبه جزیره کره شکایت کرده است.

ارتش آمریکا تاکنون درباره این موضوع اظهارنظری نکرده است. کره جنوبی نیز ادعای کره شمالی درباره تخطی حریم هوایی این کشور از سوی هواپیماهای آمریکایی را تکذیب کرده و غیرواقعی خوانده است و افزوده نیروی هوایی آمریکا درحال انجام پروازهای معمول و همیشگی خود اطراف شبه جزیره کره است و دو متحد از نزدیک تحرکات کره شمالی را رصد می کنند.

یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا که مجهز به موشک کروز است ماه گذشته به بندر بوسان کره جنوبی رسید.

سران کره جنوبی و آمریکا همچنین در ماه آوریل توافق کردند که یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک بالستیک نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین بار پس از دهه ۱۹۸۰ به کره جنوبی برود اما زمان اعزام این زیردریایی را اعلام نکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha