هرتزوگ: اختلافات حل نشود؛ تاوان سنگینی خواهیم داد

تهران-ایرنا- رئیس رژیم صهیونیستی هشدار داد که شروع نشدن دوباره مذاکرات بین موافقان و مخالفان لایحه تغییرات قضائی شکستی تاریخی برای این رژیم رقم خواهد زد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، "اسحاق هرتزوگ" در یک کنفرانس محلی گفت: شکاف حاصل از شکست مذاکرات درباره لایحه تغییرات قضائی غیرقابل جبران خواهد بود.

این مقام رژیم صهیونیستی از ابراز نگرانی تمام گروه های صهیونیست درباره آینده این رژیم خبر داد و گفت: همه در جناح های سیاسی مختلف نگران تداوم این وضعیت هستند.

هرتزوگ، رسیدن به توافق درباره لایحه تغییرات قضائی را ممکن دانست و از موافقان و مخالفان این لایحه خواست به تبعات تاکید بر خواسته خود و مذاکره نکردن در اینباره فکر کنند.

وی از همه طرف ها خواست بدون پیش شرط، به میز مذاکرات برای حل و فصل اختلافات درباره لایحه تغییرات قضائی بازگردند.

اختلاف بین مخالفان درباره مذاکره با کابینه نتانیاهو

هفته گذشته بنی گانتس رهبر حزب «اتحاد» خواستار بازگشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات درباره لایحه تغییرات قضائی شده بود.

درخواست گانتس با واکنش منفی «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنیو» مواجه شد و وی این درخواست را غیرمسئولانه عنوان کرد.

همچنین، هزاران نظامی ذخیره و ماموران امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با تجمع مقابل خانه «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم، از وی خواستند به اعتراضات بپیوندد.

۱۵۰ هزار نفر نیز شنبه شب در خیابان «کابلان» در مرکز تل آویو در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی تجمع کردند. معترضان در قدس اشغالی مقابل منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کرده و خیابان منتهی به خانه نتانیاهو را بستند.

علاوه بر قدس اشغالی و تل آویو شهرهای حیفا، رمات هشارون، نس تسیونا و العفوله نیز شاهد اعتراضات علیه نتانیاهو و کابینه‌اش بود.

سازمان دهندگان این تظاهرات با تهدید به تشدید گام‌های اعتراضی خود در هفته پیش رو، گفتند که اگر روز دوشنبه قانون تغییرات قضایی تصویب شود، روز سه‌شنبه تظاهرات در خیابان‌های فلسطین اشغالی و نیز فرودگاه بن گوریون در تل آویو برگزار خواهد شد.

معترضان صهیونیست اعلام کرده‌اند که برای برگزاری بزرگترین راهپیمایی اعتراضی علیه لایحه تغییرات قضائی در روز سه‌شنبه آماده می‌شوند و در صورتی که قرائت اول این لایحه که آنها آن را «توقف عقلانیت» می‌نامند، امروز (دوشنبه) در کنست رژیم صهیونیستی تصویب شود، این راهپیمایی بزرگ روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین و فرمانده اسبق ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از خلبانان، نیروهای امنیتی و دیگر نیروهای نظامی این رژیم خواست در صورت تصویب لایحه تغییرات قضائی مورد نظر نتانیاهو از ادامه حضور در محل کار خود خودداری کنند.

براساس این گزارش، کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضائی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که «یاییر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، به تازگی مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست‌ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha