گلایه اعضای شورای کرمان از وجود تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز

کرمان- ایرنا- یکصدو یکمین نشست علنی شورای شهر کرمان با درون مایه اجتماعی به موضوعاتی مانند ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز مانند تبلیغ زغال قلیان اشاره داشت، موضوعی که اعضای شورا آن را در قالب هیچ مقرراتی و در شأن جهانشهر مقاومت کرمان نمی‌دانستند.

به گزارش ایرنا، وجود تابلوهای متعدد شهری که در سال های اخیر به درآمدهای پایدار برای برخی افراد تبدیل شده، تناسبی با فضاهای موجود شهر و نیاز مردم ندارد و برای ساکنان شهرها دغدغه های گوناگون ایجاد کرده در برخی موارد مضامین و موضوعاتی که در برخی از این تابلوها در نظر گرفته شده، بدون ضوابط و قوانین شهری و حتی نادیده گرفتن سلامت افراد جامعه بوده است.
نادیده گرفتن ابعاد و مساحت تابلوهای تبلیغاتی و فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود نیز از دیگر موضوعاتی است که توجه شهروندان را به خود جلب می کند.
برخی مواقع زشت و روح آزارشدن سیمای شهری نیز در قالب مافیای تابلوهای تبلیغاتی گرفتار می شود و گاهی دستگاه های متعددی بدون در نظر گرفتن ضوابط و ظرفیت های موجود، اقدام به تهیه و نصب تابلوها و بنرهای مختلف می کنند.
برخی از این تابلوها با شکل و شمایل و رنگ های خیره کننده در مسیر راه ها، جاده ها، خیابان های شهر، بزرگراه ها نصب می شود که حتی می تواند به حوادث رانندگی نیز منجر شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

یکی از موضوعات مطرح در یکصدویکمین نشست علنی شورای شهر کرمان موضوع ساماندهی تابلوهای غیرمجاز سطح شهر بود، تابلوهایی که در بعضی موارد علاوه بر غیرمجاز بودن، محتواهای نادرست و غیربهداشتی مانند فروش زغال قلیان را نیز تبلیغ می‌کنند.

شهروندان گرفتار تابلوهای تبلیغاتی

گلایه اعضای شورای کرمان از وجود تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز به موضوع ساماندهی تابلوهای غیرمجاز سطح شهر اشاره کرد و آن را در زیبایی سیمای شهر کرمان موثر دانست.

وی گفت: در کمیسیون‌های مربوطه شورا تاکید شد که هر چه سریعتر بحث تابلوهای سطح شهر مخصوصا تابلوهای غیرمجازی که بر وضعیت ظاهری و سیمای شهر اثر دارد را ساماندهی کنند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان ادامه داد: گزارش عملکردی که از سوی شهرداری در کمیسیون ها مطرح شد نشان داد که اقدامات اداری برای سازماندهی این تابلوهای غیرمجاز انجام شده که البته قابل تقدیر است و من دیدم به طور مثال راجع به یک موضوع هفت یا هشت مکاتبه انجام داده شده اما اینکه این مکاتبات اداری برای افراد عادی شده و هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته، جای تامل و سئوال دارد.

حکایت تبلیغ قلیان در شهر کرمان

گلایه اعضای شورای کرمان از وجود تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز

وی به معضلی همچون تابلوهای بادبانی و تابلوهای فروش زغال و قلیان نیز اشاره کرد و افزود: تابلوهای تبلیغاتی بادبانی جدیدا در شهر مرسوم شده‌اند و ظاهرا هنوز ضابطه‌ای ندارند، این تابلوها رنگ‌های متفاوتی دارند و بعضا در مسیر پیاده‌روها نصب شده‌ و شرایط نابه‌سامانی را در شهر ایجاد کرده‌اند که به شدت سیمای شهر کرمان را تحت تاثیر قرار داده و باید تصمیمی قطعی در مورد آنها گرفته شود.

چناریان گفت: یکسری از تابلوها هم شایسته فضای شهری نیستند مثلا در جلوی سوپرمارکتی‌ها اخیرا می‌بینیم تابلو زغال یا زغال قلیان نصب شده که این تبلیغ در چارچوب هیچ مقرراتی نیست اما در فضای فرهنگی یا عنوانی از جهانشهر مقاومت در شهر کرمان نمی‌بینیم که به نظرم باید اقدامی فراتر از اقدامات شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها صورت گیرد و اراده جدی برای حل این معضل داشته باشیم.

متخلفان نصب تابلوهای غیرمجاز باید جریمه شوند

گلایه اعضای شورای کرمان از وجود تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز

شهردار کرمان نیز در پاسخ به اظهارات حسین چناریان از لزوم شناسایی تابلوهای غیرمجاز تجاری گفت و افزود: افراد نصب‌کننده این تابلوها باید شناسایی و بابت تخلفاتی که انجام داده‌اند، جریمه به صورت مصداقی گرفته شود و اگر جریمه پرداخت نشد و تابلو هم اصلاح نشد، باید این مراکز تجاری پلمب یا موقتا جلوی فعالیتشان گرفته شود که البته این قسمت دوم کار مخصوصا برای کاربری‌های تجاری انجام نمی‌شود.

سعید شعرباف ادامه داد: تا آخر این ماه ۲ یا سه خودرو اجراییات ویژه برای رسیدگی به مشکلات شهری مانند همین تابلوهای غیرمجاز به مجموعه شهرداری اضافه خواهد شد البته به کمک اصناف و قوه قهریه نیز نیاز داریم. همچنین در این راستا قراردادی به صورت پیش‌نویس به منظور افزایش قوه قهریه نوشته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha