اقبالی: دلالان عامل اصلی افزایش قراردادها هستند/ در فوتبال قانون وجود ندارد

تهران- ایرنا- مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: دلالان و مافیای فوتبال برای باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند که با کدام مربی و بازیکن قرارداد امضا کنند. در واقع آنان عامل افزایش قیمت‌ها هستند.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص قراردادهای عجیب و دلاری با بازیکنان ایرانی، اظهار داشت: به نظرم باید اول تفاوت فوتبال حرفه‌ایی و آماتور را بشناسیم. در تیم‌های خارجی وقتی بازیکن وارد باشگاه می‌شود بر اساس ارزش‌هایش با او قرارداد می‌بندند اما در فوتبال ما چنین چیزهایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در فوتبال ایران هیچ قانونی نیست زیرا دلالان و مافیا بر فوتبال حاکم هستند و آنها نمی گذارند اصول حرفه‌ایی رعایت شود. دلالان آنقدر در فوتبال ایران قدرت دارند که بدترین بازیکنان را با قراردادهای عجیب به بهترین باشگاه‌های ما می‌فروشند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: الان همه باشگاه‌های لیگ برتری بی‌پول هستند و بدهی‌های سنگینی دارند. البته پرسپولیس و استقلال دولتی هستند و شرایط متفاوتی دارند. چگونه بازیکنی که تا دو سال قبل آرزوی حضور در تمرین یک تیم را داشت امروز قرارداد میلیاردی امضا می‌کند؟

اقبالی: دلالان عامل اصلی افزایش قراردادها هستند/ قانونی در فوتبال وجود ندارد

وی تصریح کرد: بروید و بررسی کنید ببینید چند بازیکن در کل لیگ بیشتر فصل را روی نیمکت بودند یا سکو؟ اگر این آمار را بدست بیاورید متوجه فاجعه دلالی در فوتبال ایران خواهید شد. اگر فوتبال ایران هر روز در حال افت است به خاطر حضور همین دلالان است.

اقبالی در مورد قانون سقف بودجه اظهار کرد: به نظرم این قانون قابل پذیرش نیست و هیچ نظارتی روی این موضوع هم وجود ندارد. با بازیکنی که ۱۰ میلیارد قرارداد امضا می‌کنند زیر میزی ۱۰۰ میلیارد می‌دهند و دور زدن این قانون به همین راحتی است. این دور زدن قانون هم دستاورد دلالان است. امیدوارم فوتبال ایران روزی به جایی برسد که باشگاه‌ها برای هزینه‌های خود پاسخگو باشند و در صورت تخلف نیز با متخلفان برخورد شود.

کارشناس فوتبال کشورمان درمورد حرف شنوی مدیران باشگاه‌ها از دلالان، بیان کرد: مدیران همه باشگاه با دلالان کار می‌کنند. دلالان و مافیا تعیین می‌کنند چه کسی در تیم یا کادرفنی باشد و سپس مدیران با او قرارداد می‌بندد یا تمدید می‌کنند. متاسفانه الان هر بازیکنی که جذب باشگاه می‌شود از قبل توسط دلالان انتخاب شده است.

کارشناس فوتبال در مورد آمدن VAR به فوتبال ایران گفت: اگر VAR باشد دیگر شاهد درگیری ها نیستیم اما بعضی‌ها می‌خواهند این درگیری باشد. افرادی در فوتبال ایران حضور دارد که نانشان در همین حواشی است. به نظر من آوردن VAR کار چندان مشکلی نیست.

وی درباره حواشی تمدید قرارداد بیرانوند با پرسپولیس، توضیح داد: این موضوع مدتی تمام رسانه‌های کشور را درگیر کرد و توانست بازار نقل و انتقالات را داغ کند. مطمئن باشید این موضوع هم کار دلالان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha