۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85165306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: حمله کی‌یف به کریمه و دیگر مناطق روسیه شکست خورد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) از حمله ناموفق کی‌یف در روز گذشته به سه منطقه در روسیه خبر داد و اعلام کرد که به دنبال این حملات پیاپی، هیچ تلفات جانی و خسارتی وارد نشده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری راشاتودی، ارتش روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف یکی از این موشک‌ها، حمله به پل کریمه بوده است که در سال گذشته هم مورد هدف قرار گرفته بود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین از موشک‌های اس-۲۰۰ استفاده کرده است که برای حمله به اهداف زمینی از جمله تأسیسات در شبه جزیره کریمه و همچنین مناطق روستوف و کالوگا به ترتیب در بخش‌های جنوبی و غربی کشور تنظیم شده بودند.

طبق اظهارات ویکتور افضلوف (Viktor Afzalov) رئیس ستاد کل نیروی هوایی روسیه، ۲ فروند موشک اس-۲۰۰ توسط پدافند هوایی منهدم شده و ۲ فروند دیگر با استفاده از ابراز جنگ الکترونیک از کار افتادند.

وی خاطرنشان کرد که یک موشک، پل کریمه که اتصال دهنده‌ی بخش شرقی شبه جزیره به روسیه است را هدف قرار داده و موشک دیگر در حال پرواز به سمت یک فرودگاه نظامی در منطقه روستوف بود.

افضلوف گفت که کی‌یف ۲ موشک دیگر را به سمت یک فرودگاه نظامی در منطقه کالوگا شلیک کرد که هر ۲ با استفاده از ابراز جنگ الکترونیک منحرف شدند.

بیانیه وزارت دفاع پس از آن منتشر شد که سرگئی آکسیونوف (Sergey Aksyonov) فرماندار کریمه روز گذشته اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه یک موشک را در نزدیکی کرچ (Kerch) سرنگون کرد.

پیشتر با وجود اینکه روسیه مدتی قبل در جبهه باخموت اعلام پیروزی کرده بود، اوکراین مدعی شد که نیروهایش بیش از یک کیلومتر در نزدیکی شهر باخموت علیه نیروهای روسیه پیشروی کرده‌اند.

کی‌یف اعلام کرده که از زمان آغاز ضد حمله‌اش برخی از روستاها در جنوب این کشور را بازپس گرفته اما روسیه هنوز بخش‌های عمده شرق و جنوب شرقی اوکراین را در کنترل خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha