نوجوانان تنیس روی‌میز ایران جزو برترین‌های جهان هستند

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون تنیس روی‌میز گفت: ورزشکاران نوجوانان ایرانی در این رشته ورزشی با درخشش در رقابت جهانی، باعث قرار گرفتن ایران در جمع برترین‌های جهان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهردادعلی قارداشی عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان اظهارکرد: مهمترین و اساسی‌ترین ابزارهای توسعه‌ای و ارتقا این رشته ورزشی زیرساخت‌ها و امکانات است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به جایگاه جهانی ایران در رده‌های پایه و دریافت تقدیرنامه‌های متعدد تا حدودی توانستیم در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات به استان‌ها کمک کنیم.

رییس فدراسیون تنیس روی‌میز گفت: در حوزه داوری هم وضعیت داوران ایرانی در سطح آسیا خوب است، بطوریکه برای رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی در مجموع ۴۵ کشور عضو، ۲۰ داور حضور خواهند داشت که پنج نفر از آنان شامل سه نفر در پاراآسیایی و ۲ نفر در آسیایی ایرانی هستند.

وی ادامه داد: این انتخاب در حالی رخ داد که در رقابت جهانی در آفریقا از ۲۰ مدال توزیع شده، ۱۹ مدال را آسیایی‌ها کسب کردند و این نشان از قدرت تنیس روی‌میز آسیا دارد، اما داوران ما جزو بهترین‌های این قاره کهن هستند.

قارداشی افزود: در رده سنی بزرگسالان برای اولین بار در تاریخ تنیس روی‌میز ایران، ورزشکاران ما در آخرین اعزام به رقابت آسیایی (۲ سال قبل) به مقام پنجم رسیدند که پیش از آن بهترین جایگاه بازیکنان ما رده هفتم بود.

وی ادامه داد: کسب مدال برنز نوجوانان ما در رقابت جهانی باعث شد تا تنیس روی‌میز به عنوان سومین فدراسیون پرافتخار در بین فدراسیون‌های پرجمعیت‌تر، پرمدال‌تر و حتی متمکن‌تر شناخته شود.

رییس فدراسیون تنیس روی‌میز گفت: روز شنبه هفته آینده تیم‌های نوجوانان و جوانان دختران و پسران ایران به رقابت دوحه قطر اعزام خواهند شد و پس از آن تیم بزرگسالان ایران به رقابت کره جنوبی اعزام می‌شود و پس از آن شاهد حضور ورزشکاران ما در رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی خواهیم بود.

وی بیان کرد: در رقابت آسیایی هانگژو تاکنون اعزام سه نفر در بخش مردان و یک نفر در بخش زنان قطعی شده، که تلاش داریم در هر بخش یک نفر دیگر اضافه کنیم.

قارداشی یادآور شد: در رقابت‌های پاراآسیایی بنا به تصمیم کمیته ملی المپیک، با توجه به اینکه در رقابت‌های ۲۰۱۸ بانوان ما نتوانستند مدال کسب کنند، امسال پاراتنیس روی‌میز بانوان اعزام نخواهد شد.

وی افزود: هر چند معتقدیم که بانوان ما در این بخش توان کسب مدال را خواهند داشت، اما با توجه به شرایط مالی و سیاست‌های کمیته ملی المپیک این اعزام انجام نخواهد شد.
رییس فدراسیون تنیس روی‌میز گفت: در رقابت‌های آسیایی هانگژو بین ۴۵ تا ۵۰ درصد امیدوار به کسب مدال برنز در هر سه بخش انفرادی، تیمی و دوبل هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha