انتقال خون کرمانشاه در پی افزایش دمای هوا با کاهش مراجعه کننده روبرو شده است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: باتوجه به افزایش دما، سازمان انتقال خون با کاهش مراجعه‌کنندگان مواجه است و از طرفی نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی بخصوص پلاکت افزایش یافته است.

«مریم میرزاده» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به این وضعیت حضور هم استانی‌ها در مراکز اهدای خون بسیار ضروری است و باعث نجات جان همنوعان می‌شود از این رو منتظر حضور شما مردم استان در مراکز اهدای خون هستیم.

وی اضافه کرد: پایگاه مرکزی انتقال خون همه روزه به جزء ایام تعطیل از ساعت هشت تا ۱۸ و روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آمادگی پذیرش اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در ادامه گفت: ۴۷ هزار نفر از مردم خیر و نیکوکار این استان سال گذشته اقدام به اهدای خون خود کردند که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر در استان کرمانشاه برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۷ هزار نفر شرایط اهدا داشته و موفق به اهدای خون و پلاکت شدند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد از اهداکنندگان در استان جزو اهداکنندگان مستمر هستند، افزود: این دسته از اهداکنندگان خون به دلیل اینکه به طور مستمر خون اهدا می کنند و بیش از افراد دیگر مراقب سلامتی خود هستند از سالمترین افراد محسوب می‌شوند و ضریب سلامت خون در آنها نیز بیشتر است و همیشه هم یاریگر سازمان انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران هستند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره با بالا رفتن شاخص اهدای خون در استان نیز گفت: شاخص اهدای خون در استان کرمانشاه هم اینک به ۲۷ در هر هزار نفر رسیده است.

میرزاده تاکید کرد: در حالی‌ که در بسیاری از کشورهای جهان هنوز اهدای خون پولی و از طریق جایگزین است، اهدای خون توسط هموطنان نیکوکار ما ۱۰۰ درصد داوطلبانه و بدون هیچ‌گونه چشم داشتی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سازمان انتقال خون، وظیفه تهیه و توزیع خون را به عهده دارد و دارای فرایندهای پیچیده است که از استانداردهای سخت و به روز در دنیا تبعیت می‌کند تا خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی را فراهم آورد.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به عنوان مرجع منطقه در حوزه فعالیت‌های اهدای خون قرار دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha