۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85148332
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان مجلس سوریه جنایات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را محکوم کردند

دمشق - ایرنا - نمایندگان مجلس سوریه با تقبیح و محکومیت جنایت اشغالگران رژیم اسرائیل در سرزمین جولان با بیانه اینکه هر ذره خاک جولان بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه است ، بر ایستادگی دائمی در کنار مردم جولان تا بازگشت تمام خاک آن به سرزمین مادری سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا،در پی اعتراض شهروندان سوری به پروژه صهیونیستی نصب توربین های بادی در جولان اشغالی سوریه تعدادی از معترضان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت و تعداد دیگری نیز در حمله و شلیک گلوله و گازهای سمی و اشک آور نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی ۸ نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند.پهپادهای رژیم صهیونیستی بمب های حاوی گازهای سمی و اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان پرتاب کردند.

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهند که آمبولانس ها و نیروهای امدادی وارد منطقه تظاهرات شوند.در جریان تجاوزهای رژیم صهیونیستی ۵۰ نفر از تظاهرکنندگان دچار آسیب یا حالت خفگی به خاطر استفاده از بمب های سمی و اشک آور شدند.

به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، نمایندگان مجلس خلق سوریه در جریان جلسه امروز پنجشنبه خود از مقاومت و پایداری مردم در جولان اشغالی سوریه و پایبندی آنها به سرزمین خود در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل و ایستادگی آنها در برابر برنامه های توسعه طلبانه صهیونیستی و امتناع آنها از استقرار توربین های بادی زمین های کشاورزی آنها قدردانی کردند.

نمایندگان مجلس سوریه جنایات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را محکوم کردند

پیش از این مجلس خلق سوریه در بیانیه ای تاکید کرده بود که اقدامات اشغالگران اسرائیلی علیه مردم ما در جولان عربی اشغالی سوریه و همچنین تلاش برای غارت زمین های کشاورزی بلندی‌های جولان از طریق نصب مجدد توربین‌های بادی ، نقض آشکار قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی و همچنین غصب املاک و معیشت مردم است.

رفتارهای نژادپرستانه نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل

در این بیانیه آمده است : رفتارهای نژادپرستانه نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل پیرو یک سلسله اقدامات تجاوزکارانه و جنایتکارانه مکرر علیه مردم سوریه در جولان اشغالی و تلاش های مذبوحانه برای تغییر، ساختار جمعیتی و جغرافیایی آن به منظور جذب تعداد بیشتری از صهیونیست ها و شهرک نشینان در نقض آشکار قطعنامه های مشروعیت بین المللی است. هر ذره خاک جولان بخشی جدایی ناپذیر از خاک سوریه است و بر ایستادگی دائمی در کنار مردم جولان تا بازگشت تمام خاک آن به سرزمین مادری سوریه تاکید کرد.

مجلس سوریه در پایان بیانیه خود تصریح کرد: بر اسیران جولان در زندان های اشغالگران و همچنین مردم ثابت قدم و صبور جولان اشغالی سوریه که با تمام قدرت و رشادت با ماشین جنگی اشغالگران اسرائیلی و حملات آن مقابله کردند، درود می فرستیم.

تجمع همبستگی مردم استان السویدا با مردم پایدار ما در جولان اشغالی سوریه

نمایندگان مجلس سوریه جنایات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را محکوم کردند

مردم استان السویدا در همبستگی با مردم پایدار ما در جولان اشغالی سوریه در مقابل ساختمان شورای شهر السویدا تجمع کردند و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه آنها و تلاش آنها برای تصرف سرزمین ها آنها را محکوم کردند.

وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه در بیانیه ای از مواضع ساکنان جولان اشغالی و مخالفت آنها با طرح های صهیونیستی برای غصب هزاران هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه به بهانه نصب توربین های بادی قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است که تعرض وحشیانه نظامیان اشغالگر به شهروندان سوری ساکن جولان، ادامه سیاست های خصمانه اسرائیل و جنایت های این رژیم است که نقض آشکار قوانین انسانی، بین المللی وحقوق بشری و نقض منشور سازمان ملل متحد به شمار می رود.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که جولان، سوری و عربی است و باقی خواهد ماند و بخش جدایی ناپذیر از خاک جمهوری عربی سوریه است و بازگشت آن به خاک کشور قطعی است.

این وزارتخانه تاکید کرد که ساکنان مقاوم جولان از هیچ تلاشی با هر شیوه ممکن براساس قوانین بین المللی، برای بازگشت به خاک سوریه دریغ نخواهند کرد و این حقی است که با گذشت زمان تغیر نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که اشغالگری صهیونیست ها در جولان پایان خواهد یافت و همه طرح های اشغالگران و نقشه های آنها برای شهرک سازی های غیرقانونی، باطل و نقض آشکار قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت در سال ۱۹۸۱ به شمار می رود. در این قطعنامه، تحمیل و اجرای قوانین اشغالگران در جولان باطل شمرده شده است و هیچ اثر قانونی ندارد.

روز سه شنبه صدها نفر از ساکنان جولان اشغالی سوریه برای جلوگیری از اشغال زمین های کشاورزی خود توسط رژیم صهیونیستی به سمت منطقه حفایر در شرق روستای مسعده حرکت و نیروهای اشغالگر از رسیدن آنها به سرزمین هایشان جلوگیری کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای محاصره مناطق کشاورزی در جولان اشغالی سوریه که قصد نصب توربین های بادی در آن را دارند، نیروهای بیشتری به منطقه اعزام کرد.

در سال های گذشته(۱۳۹۹) دولت اشغالگر پس از تصویب «کمیته برنامه ریزی» وزارت کشور رژیم صهیونیستی، پروژه ایجاد ۲۵ توربین بادی برای تولید انرژی الکتریکی در جولان اشغالی را تصویب کرد.

طبق برنامه، اشغالگران صهیونیست قرار است این پروژه در مساحت سه هزار و ۶۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و یک و نیم کیلومتر از روستاهای عین قنیه اجرا شود.

پیش از این رژیم صهیونیستی قصد داشت با دادن رشوه به کشاورزان و فریب آنها زمین هایشان را به مدت ۲۵ سال جهت اجرای این طرح اجاره کند که با مخالفت کشاورزان و اهالی جولان اشغالی مواجه شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، رژیم اشغالگر صهیونیستی این پروژه را «ملی» می‌داند و پس از مخالفت کشاورزان به وزارت دارایی خود اجازه مصادره زمین‌ها، جاده‌ها و امکانات روستائیان جولان اشغالی را برای ایجاد این پروژه داده است که با اجرای آن مناطق زیادی از زمین‌های کشاورزی مردم منطقه و سوریه از بین خواهد رفت.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضعیت تاریخی و نیز حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.

گرچه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی، به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچگاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha