طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در انتظار تایید کمیسیون ماده پنج است

زنجان - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) در انتظار تایید کمیسیون ماده پنج است که پس از تصویب در قالب یک مجتمع فرهنگی ساخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز سه‌‎شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان به عنوان یک مکان مذهبی میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی متعددی است.

کرمی افزود: یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان اوقاف بحث سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات و بهره‌وری از آنها است که در کنار این امر سایر اقدامات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امامزاده‌ها و شاکله آنها طوری است که باید طرح جامع داشته باشد تا بتوان روی آن کار کرد، اضافه کرد: در همین راستا از ماه‌های قبل طرح جامع امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان تهیه و مصوبات مربوط به آن اخذ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در قالب یک مجتمع فرهنگی اجرا خواهد شد که در قالب آن کتابخانه، موزه، سالن جلسات و زائرسرا نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح مربوط به این مکان در انتظار تایید در کمیسیون ماده پنج است، اضافه کرد: به محض اخذ مجوز عملیات عمرانی، طرح توسعه این مکان مقدس اجرایی خواهد شد.

آرامگاه امامزاده سید ابراهیم در داخل شهر زنجان در قبرستانی واقع در منتهی‌الیه سمت شرقی شهر قرار گرفته است.

بنای امامزاده ابتدا به سبک چهار طاقی بوده که گنبد زیبایی آن را پوشش می‌داد، در سال ۱۳۴۰ شمسی این مجموعه به جهت تبدیل به احسن برداشته شده و مجدداً منطبق بر بنای قدیمی نوسازی شده است.

گنبد از نوع تک پوششی بوده که با واسطه چهار گوشواره بر جرزها استوار و حدفاصل گوشواره‌ها و گنبد، هشت نورگیر تعبیه شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha