اعتبارات نگهداری ماشین‌آلات اداره کل راهداری بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت

بوشهر - ایرنا - رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: اعتبارات نگهداری ماشین آلات حوزه راهداری استان در سال جاری ۳۰میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، احمد کره بندی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین آلات وابسته است و بدون آن هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۲ نوع راهداری تابستانه و زمستانه باید اجرا شود که نیازمند ماشین‌آلات است گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان بوشهر وجود دارد که اقدامات بهسازی، شانه‌سازی و نگهداری آن از سوی ۱۹۸ دستگاه ماشین آلات انجام می‌شود.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر افزود: در مجموع ۱۵ نفر در واحدهای مختلف راهداری استان مشغول تعمیر و خدمات رسانی به ماشین آلات هستند.

وی با اشاره به اینکه میانگین عمر ماشین آلات راهداری بوشهر زیر ۲۰ سال است در حالی که این میانگین در کشور ۲۳ سال است، گفت: از محل اعتبارات استانی اقداماتی برای نوسازی ناوگان در حال انجام است که نهایی شدن خرید یک‌ دستگاه لودر از جمله این اقدامات است.

کره بندی اضافه کرد: در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصول مختلف انجام می شود و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیشتر از ۱۲۵ دستگاه ماشین آلات تعمیر و یا در حال انجام است.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به اینکه کمبود نیرو و قطعات اصلی ماشین آلات به علاوه کمبود آموزش، استهلاک ماشین آلات را بیشتر می کند، یادآور شد: در این زمینه اقداماتی انجام شده و جلسه‌های توجیهی و آموزشی برای نخستین بار برای مدیران شهرستان‌ها در خصوص تعمیر، بازسازی و استفاده صحیح از ماشین آلات برگزار شده است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری نیز بیش از ۳۰ بازدید و سرکشی در زمینه ماشین آلات ازتمام شهرستان های به صورت ماهانه و دوره ای انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha