تمام امنیت جامعه به وجود نیروی مسلحِ مقتدر و متدین است

رشت - ایرنا - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه تمام امنیت جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی و نیز مرزها به وجود نیروی مسلح مقتدر در عین حال مردمی و متدین است، گفت: در جمهوری اسلامی فرماندهی عالی نیروهای مسلح بر عهده ولی فقیه مجتهد عادل و جامع الشرایط است که امروز نمود این هدایت و رهبری را در اقتدار این نیروها شاهدیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان روز سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: امنیت کشور و مرزها ‌با وجود نیروهای مسلح کشور یک ادعا نیست و این مهم به وضوح دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در هر جایی ناخالصی‌هایی هم وجود داشته باشد، اظهار کرد: در بررسی وضعیت نیروهای مسلح کشور با بسیاری از کشورهای دنیا ‌شاهدیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از سلامت بالایی برخوردارند.

پورخاقان با بیان اینکه بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری تمام تلاش ما بر پیشگیری است، اضافه کرد: سعی ما بر این است که با برنامه‌های آموزشی مختلف برای آنها و حضور در یگان‌های نظامی، انتظامی، آموزشی، قضایی و حقوقی مانع از وقوع جرمی در بین آنان شویم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در ادامه خاطر نشان کرد: با تلاشی که در سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان انجام گرفت، جرائم نیروهای مسلح در این استان بسیار اندک است و جرایمی هم رخ داده با آنها قاطعانه برخورد و رای صادر شده‌است.

پورخاقان با بیان اینکه کمترین پرونده مانده را در گیلان داریم و اطاله دادرسی معنی و مفهومی در سازمان قضایی ندارد، افزود: دغدغه خاطر رهبر معظم انقلاب آن است که اطاله دادرسی نشود چون متهم و شاکی از مراجع قضایی توقع دارند که زودتر پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شود که این امر محقق شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: سلامت نیروهای مسلح در گیلان نشات گرفته از دیدگاه نماینده ولی فقیه در استان و تلاش فرماندهان عقیدتی و سیاسی، نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه و حفاظت اطلاعات به عنوان ناظر بر عملکرد نیروهای مسلح و هم زحمات نیروها در سازمان قضایی است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دفاع از مرزها خوش درخشیدند

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش مقتدرانه نیروهای مسلح اظهار کرد: نیروهای مسلح اعم از لشکری، کشوری، هوایی، دریایی، سپاه و ارتش از آغاز انقلاب و جنگ تحمیلی تا امروز در دفاع از مرزها و نیز تامین امنیت در داخل کشور و شهرها خوش درخشیدند.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از قوی‌ترین و امن ترین مرزهای جغرافیایی، آبی، هوایی، زمینی و دریایی برخوردارست، بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بهترین نیروهای مسلح در دنیای امروز هستند.

وی با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح به مراتب قوی‌تر از گذشته است، خاطر نشان کرد: امروز ارتقاء جایگاه نیروی‌های مسلح بر کسی پوشیده نیست و این مهم در سایه مدیریتهای رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به نقش مهم بخش عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح اظهار کرد: این مهم علت دیگری است که موجب اقتدار نیروهای مسلح شده‌است.

وی عدم اطاله دادرسی و کاهش پرونده ها در سازمان نیروهای قضایی را یک امتیاز عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha