تامین بودجه برای انسداد مرزهای کشور حمایت جدی مجلس را می‌طلبد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: موضوع انسداد مرزها یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مجلس شورای اسلامی باید موضوع تامین بودجه برای این بخش را با جدیت پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تربت‌حیدریه خطاب به مجلس شوای اسلامی و به خصوص نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اکنون در خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ کیلومتر مرز وجود دارد و از نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس که حضور موثری در کمیسیون برنامه دارند، خواسته می شود پیرامون بودجه مورد نیاز این بخش تشریک مساعی کنند.

وی بر ضرورت حفظ و تقویت اقتدار نیروی مسلح تاکید و اظهار کرد: اگر این اقتدار شکسته شود، شهروندان روی امنیت را نخواهند دید.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه مجلس باید موضوع معیشت مردم را با جدیت دنبال کند زیرا مردم در فشار بسر می‌برند، بیان کرد: در این بین باید به بحث معیشت پرسنل نیروهای مسلح که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و امنیت را برای ما تامین می‌کنند، بیشتر توجه شود.

وی در ادامه از اعضای شورای تامین در سرتاسر کشور تقدیر کرد و افزود: شوراهای تامین در کلیه شهرستان‌های کشور، از استحکام بسیار خوبی برخوردار هستند.

پورخاقان گفت: از آنجا که اعضای نیروهای مسلح و قضایی عضو این شورا، در طول دولت‌های مختلف ثابت هستند و دیگر اعضا با توجه به شناخت و تجربه خوبی که این افراد دارند، همیشه از تجربیات آنها استفاده می‌کنند، لذا شاهد استحکام شوراهای تامین در کشور هستیم.

تبعات فرهنگی ناشی از کرونا به دانش‌آموزان

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری به تبعات سوءفرهنگی ناشی از کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: اینکه به چه دلیل بوجود آمد و در جهان گسترش پیدا کرد، قضاوت آن بر عهده افراد خبره حوزه بهداشت است.

پورخاقان افزود: مشکل تاثیرات و تبعات فرهنگی کرونا در کشور ما از زمانی آغاز شد که مدارس را تعطیل و به دانش‌آموزان تلفن همراه هوشمند و «تبلت» سپردیم و این در حالی بود که حتی در انگلیس و فرانسه نیز مدارس تعطیل نشدند.

وی تصریح کرد: ما در جهاد تبیین شرکت نکردیم و از سوی دیگر دشمنان به دنبال آن هستند تا مردم ایران و فرزندان این ملت را از درون تهی کنند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از آیین معنوی تشییع جنازه شهدای گمنام به عنوان یک حرکت خوب و آشنایی نسل جوان و نوجوان با ارزش‌های دفاع مقدس و اینکه این نظام اسلامی بدون تلاش شهدا بدست نیامده است، یاد کرد.

پورخاقان اضافه کرد: وقتی جوانان ما خود را کنار تابوت و تشییع جنازه قرار می‌دهند، تازه می‌فهمند این نظام حاصل چه خون‌هایی به ناحق ریخته شده برای دفاع از خاک و استقلال کشور است.

اعتماد مردم به نظام مهمترین پیام انتخابات بود

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات مجلس اشاره و اظهار کرد: پیام نخست این انتخابات، اعتماد مردم به نظام اسلامی بود.

وی بیان کرد: سالم برگزار شدن این انتخابات در ایران و اینکه میزان مشارکت هر قدر باشد، دست‌اندرکاران رقم دقیق آن را اعلام می‌کنند پیام دیگر این انتخابات بوده است.

پورخاقان ادامه داد: تبلیغات دشمن حاکی از مشارکت ۱۳ درصدی داشت و حال آنکه حضور ۴۲ درصدی مردم در انتخابات نشان از بصیرت و آگاهی آنها دارد.

وی اضافه کرد: امروز انتخابات برگزار و دوران رقابت‌ها باید جای خود را با رفاقت‌ها معاوضه کند و همه مسوولان باید برای پیشرفت همه جانبه کشور کار کنند.

در حوزه فرهنگی دچار آسیب هستیم

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه از وضعیت فرهنگی کف خیابان در شهرهای بزرگ انتقاد کرد و گفت: هر چند در شهری چون تربت‌حیدریه چنین عارضه‌هایی فرهنگی نمی‌بینیم، اما شوربختانه در مرکز استان و پایتخت، صحنه‌هایی می‌بینیم که زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

پورخاقان افزود: موضوع رعایت حجاب اسلامی باید جدی گرفته شود، زیرا در این کشور اغلب شهدا در وصیت‌نامه خود بر حفظ حجاب اسلامی تاکید داشته‌اند.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha