گردش مالی ۵۰ هزار میلیاردتومانی شرکت‌های فناور مستقر در پارک فناوری پردیس

تهران- ایرنا- رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به استقرار ۴۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این مجموعه، گردش مالی این شرکت ها را ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که از خروج ۲۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی صفاری نیا امروز سه شنبه در آیین گشایش نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور به‌عنوان گردهمایی تخصصی زیست بوم مراکز رشد، با بیان اینکه، پارک فناوری پردیس هم اکنون ۲۲ ساله شده است، افزود: شکل‌گیری این مجموعه متفاوت از سایر پارک‌های علم و فناوری کشور بوده؛ چرا که قرار نبود امکانات و زیرساخت‌های ما در تهران باشد و مراکز رشدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچین فضایی نداشتیم و نقطه شروع ما از همین جا بود. یعنی ایجاد امکانات برای شرکت‌هایی که توانایی خرید زمین داشتند تا بتوانیم از نظر مالی تامین شویم و به تدریج توانستیم از استانداری منابع دریافت کنیم و در مدت چندسال توانستیم با ساخت ساختمان‌های مختلف برای پذیرش شرکت‌های مختلف اقدام کنیم.

رئیس پارک فناوری پردیس یادآور شد: از سال ۸۶ کم‌کم در حوزه مراکز رشد وارد شدیم و در سال ۹۴ بعد از ۱۰ سال مرکز رشد فعلی شکل گرفت و شرکت‌های مختلف در این فضای اشتراکی توانستند فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: از سال ۹۳ به دستور دکتر ستاری رویدادهای کارآفرینی شکل گرفت و از این رویدادها حمایت کردیم. بعد هم کارخانه نوآوری آزادی پیاده‌سازی شد.

صفاری نیا گفت: به لحاظ نرم‌افزاری تلاش ما این بود که بتوانیم به نیار صنعت پاسخ دهیم و بر همین اساس سال ۸۶ اولین قرارداد را در این حوزه با بخش صنعت منعقد کردیم.

وی با اشاره به استقرار بیش از ۴۵۰ شرکت فناور در پارک فناوری پردیس تاکید کرد: سعی کردیم حمایت‌ از شرکت های پارک بیشتر غیرمستقیم باشد.

رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۳۵۰ شرکت به دلایل مختلف از پارک خارج شده اند؛ به طوری که برخی شرکت ها همچون دیجی کالا و کافه بازار موفق بودند و خارج شدند و تعدادی هم شکست خوردند و از پارک خارج شدند.

وی با اشاره به اشتغال مجموع ۹ هزار نفر در شرکت های پارک فناوری پردیس، مجموع گردش مالی شبکه فن بازار این پارک را سالانه هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس فضای عملیاتی این مجموعه را ۱۷۰ هکتار در پنج فاز عنوان کرد و افزود: البته نزدیک به ۳۰۰ هکتار برای گسترش پارک خریداری شده ضمن اینکه دو دانشگاه نیز در این فضای عملیاتی مستقر هستند.

وی با اشاره به فروش ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های پارک در سال ۱۴۰۰، میزان گردش مالی شرکت‌های پارک را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

صفاری نیا تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز داشتیم و ارزش صادرات محصولات پارک تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور با هدف هم‌افزایی، انتقال تجربیات و شبکه‌سازی بین مراکز رشد سراسر کشور روزهای سه‌شنبه ۲۰ و چهارشنبه ۲۱ تیرماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha