۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85166441
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: تمرکز زدایی لازمه حکمرانی خوب است

بجنورد- ایرنا- معاون، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حکمرانی خوب در گرو مشارکت عمومی و اجتماعی آحاد جامعه شکل می‌گیرد و تمرکز زدایی لازمه آن است.

به گزارش ایرنا، سردار محمد مهدی‌نژاد روز سه شنبه در همایش حکمرانی چالش‌ها و الزامات حکمرانی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: حکمرانی استانی باید در چارچوب حکمرانی ملی ولی با نگاه به شرایط و اقتضائات استان عمل کند.

وی بیان کرد: توجیه و همراه‌سازی مردمی با اصول حکمرانی باید در استان‌ها پررنگتر و جدی‌تر دنبال شود تا شرایط برای توسعه کشور فراهم شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حکمرانان استانی باید واقعیات موجود و فرصت‌های پیشرو را در داخل و بیرون استان با جزییات بیشتر شناسایی کند تا سیاست‌ها و اقدامات آنها عملی‌تر و موثر باشد.

وی ادامه داد: جمع گرایی و پرهیز از منافع فردی ضرورت حکومت عادلانه است و باید حکمرانان به این سمت پیش بروند و تمامی کارها را به صورت جمعی در نظر بگیرند.

سردار مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: خلق فرصت و منابع جدید با همکاری و مشارکت مردمی از وظایف حیاتی حکمرانان استانی است.

وی تصریح کرد: نظارت و کنترل میدانی و نزدیک برای حصول اطمینان از تحقق اهداف و برنامه های مدیریتی یک ضرورت است و مدیران باید در گفتمان حکمرانی خوب، امید آفرینی و تحرک بخشی را ترویج دهند تا ظرفیت‌های شناخته شده و ناشناخته اثربخش و تاثیر گذار باشد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: مسوولان اندیشکده‌های حکمرانی باید با حضور میدانی در جامعه و مشورت‌های عمقی با استفاده از نظرات نخبگان و دانشگاهیان مسائل را منطبق بر واقعیت‌ها بررسی کنند.

در پایان این همایش از هفت کتاب با محتوای حکمرانی متعالی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha