دستگاه‌های اجرایی فارس به صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار اهتمام داشته باشند

شیراز- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس، با اشاره به راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور به منظور بهبود محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی در مرکز استان و سایر شهرستان ها اهتمام بیشتری به صدور الکترونیکی مجوزها داشته باشند.

بابک دایی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی درخواست‌های صدور مجوز به تفکیک شهرستان‌های استان نشان می‌دهد از مجموع درخواست ثبت شده در درگاه مجوزها، شهرستان شیراز با افزون بر هشت هزار درخواست در جایگاه نخست و پس از آن شهرستان‌های داراب، مرودشت، فیروزآباد، و جهرم قرار دارند.

وی ادامه داد: از منظر شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌های صدور مجوزها طی یک سال گذشته و به تفکیک شهرستانی، شهرستانهای جویم، خرامه، فراشبند، خفر، خنج، سروستان، رستم، گراش، قیر و کارزین و مُهر به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم قرار دارند.

او اظهار کرد: همچنین شهرستان‌های سپیدان، آباده، کوه چنار، شیراز، اقلید، بختگان، کوار، بیضاء، نی‌ریز و خرم‌بید نیز در رتبه‌های آخر شاخص پاسخگویی مناسب به درخواست‌های صدور مجوز در استان قرار دارند.

دستگاه‌های اجرایی فارس به صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار اهتمام داشته باشند

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: بررسی عملکرد شهرستان‌های استان در زمینه صدور مجوزهای الکترونیکی کسب و کار طی یکسال گذشته نشان می‌دهد که پنج شهرستان فراشبند، سروستان، قیر و کارزین، گراش و مُهر عملکرد مطلوب و پنج شهرستان آباده، سپیدان، شیراز، اقلید و خرم بید عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

دایی افزود: همچنین بررسی ها نشان می دهد که از نظر دستگاهی نیز بیشترین درخواست صدور مجوز مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و پس از آن نیز اداره کل صمت، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف قرار دارند.

او ادامه داد: از منظر شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌های صدور مجوز نیز اداره‌ کل آموزش و پرورش، شرکت برق منطقه‌ای، شرکت آبفا و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در رتبه های اول تا چهارم و اداره کل صمت، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام پزشکی استان در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی، ابراز امیدواری کرد که با حذف تمام فراینده های دستی صدور مجوز، تمام شهرستان‌ها و دستگاه های اجرایی استان به سمت صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار حرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha