رییس‌ اتاق بازرگانی فارس: نگاه‌های سلیقه‌ای مانع بزرگی در مقابل فضای کسب و کار است

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: نگاه‌های سلیقه‌ای برخی مدیران به مانعی بزرگ در مقابل تسهیل فضای کسب و کار استان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، محمد صادق حمیدیان پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز افزود: در برخی از بخش های اقتصادی استان نیز شاهد هستیم که برخی اعمال سلیقه های مدیریتی منجر به صدور بخشنامه‌هایی شده که بیش از اینکه به رفع مشکل کند سنگ اندازی می کند.

وی ادامه داد: یک مورد از این اعمال سلیقه های مدیریتی بحث اخذ تاییدیه درج آگهی تعاونی ها در جراید است که مبنای قانونی ندارد و در سایر نقاط کشور بی سابقه است.

رییس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: موضوع دریافت تاییدیه از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور چاپ آگهی‌های دعوت مجامع، مزایده و مناقصه، توسط این اداره کل در مکاتبه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپس رسانه‌های استان اعلام شده بود که ممانعت از چاپ این آگهی مزایده، فاقد وجاحت قانونی است.

حمیدیان افزود: این درحالی است که وظیفه نظارت بر بخش تعاون و شرکت های تعاونی در سطح ملی بر عهده وزارت تعاون و در سطح استانی بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما تکلیف قانونی مبنی بر چاپ آگهی ها که می بایست از منظر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار گیرد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اینکه محدودیتی برای شرکت های تعاونی برای درج آگهی‌های مربوطه اعمال شود صحیح نیست و چنانچه تخلفی متوجه موضوع است می بایست رسیدگی شود اما اینکه به بهانه پیشگیری این حرکت را شاهد باشیم صحیح ننیست.

او اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای تعاونی‌ها در فارس، این موضوع فرآیند اطلاع رسانی تعاونی ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار را طولانی تر و هزینه بر خواهد کرد.

در این خصوص بنا شد که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل بازرسی و اتاق تعاون و بازرگانی فارس طی یک هفته پیشنهادات کاربردی جهت حل موضوع ممانعت از چاپ آگهی مزایده و مناقصه را به دبیرخانه شورا ارایه و در جلسه آتی شورا نیز مطرح شود.

رییس‌ اتاق بازرگانی فارس: نگاه‌های سلیقه‌ای مانع بزرگی در مقابل فضای کسب و کار است

همچنین در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مقرر شد نماینده سامانه ستاد در استان در مدت زمان ۲ هفته جدول زمان بندی آموزش ارگان هایی که اجرای سامانه ستاد را تمکین نکرده اند، را تهیه و بعد از اتمام زمان آموزش تمام دستگاه های مذکور موظف به فعالیت در سامانه ستاد شوند.

همچنین مقرر شد در معاملات و مناقصات مربوط به سامانه ستاد ضریب منطقه ای استان فارس تعریف و در نظر گرفته شود.

مقرر شد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان نظارت کامل بر روند اجرای معاملات در سامانه ستاد را مد نظر قرار دهند.

تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری فارس، اتاق بازرگانی، سازمان بازرسی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان به منظور تعیین تکلیف موضوع صدور پروانه های ساخت صنایع غذایی و تبدیلی نیز مورد تاکید واقع شود و مقرر شد نتیجه آن ضمن ارسال به هیات مقررات زدایی در جلسه ای با حضور مقام عالی سازمان غذا و داروی کشور اعلام شود.

در این نشست تاکید شد که موضوع جایگزینی واردات کالاهای مورد نیاز کشور با کالاهای ثبت سفارش شده با ارز دولتی، از طریق مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری شود.

همچنین مقرر شد که پیشنهاد یکسان بودن نرخ معافیت مالیاتی کارگران و مشاغل توسط اتاق بازرگانی و اداره امور مالیاتی استان تهیه و به مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی جهت طرح موضوع در مجلس و پیگیری ارایه شود.

همچنین لیستی از مطالبات بخش خصوصی از دستگاه های دولتی که بیش از یکسال از عدم تحقق آن گذشته است توسط دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تهیه و به دفتر استاندار ارسال شود و درخواست سرمایه گذاری های بخش خصوصی بدون تسهیلات در استان در اولویت سازمان صمت و اداره کل امور اقتصاد و دارایی قرار گیرد.

همچنین مقرر شد درخواست های خروج از رکود یا افزایش بیش از ۳۰ درصد ظرفیت و توسعه بدون تسهیلات توسط سازمان صمت استان مورد بررسی و اعلام نظر قرار گیرد.

بررسی و پیگیری پیشنهاد ایجاد یا راه اندازی دفتر تامین مالی برای بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی استان با معرفی سرمایه گذار از سوی اتاق بازرگانی فارس از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین مقرر شد اداره استاندارد استان نیز گزارش جلسات کمیته جلوگیری از موازی کاری اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به دبیرخانه شورای گفت و گوی استان فارس ارایه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha