پیشرفت تا ۹۵ درصد؛ توجه دولت به طرح‌های مهارت‌محور هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - بنا به گفته مسوولان هرمزگان در راستای اشتغال جوانان در صنایع این استان سال گذشته هفت هنرستان جوار صنعتی در هرمزگان راه‌اندازی و برای سال تحصیلی آینده نیز احداث هنرستان‌های دیگری برنامه‌ریزی شده است اما در سفر رییس جمهور به هرمزگان نیز چهار طرح مهارت‌محور مصوب شد که با پیشرفت هفت تا ۹۵ درصد در دست اجرا هستند.

به گزارش ایرنا، طرح‌هایی در سفر نخست آیت‌الله رئیسی به هرمزگان مصوب شد که مجموعه مدیریتی این استان علاوه بر هنرستان‌های جوار صنایع، نسبت به تکمیل آن‌ها اهتمام دارد و همه این اقدامات در مسیر سیاست دولت پیرامون ایجاد اشتغال پایدار در این استان مرزی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان در خصوص مصوبات مهارت‌محور دولت در هرمزگان اظهار کرد: مصوبه‌های سفر نخست رئیس جمهور به هرمزگان که شامل چهار طرح می‌شود درحال انجام بوده و دارای پیشرفت فیزیکی هفت تا ۹۵ درصد هستند.

محمد بذرافشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به مصوبه تکمیل مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان،‌ اضافه کرد: ۲ میلیارد تومان باید برای این طرح اختصاص می‌یافت که به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کرده است.

وی اشاره کرد: یک میلیارد تومان اعتبار این طرح از محل هدفمندی یارانه در سال گذشته برای خرید تجهیزات اختصاص یافت که انجام شد و مبلغ یک میلیارد تومان دیگر هم در سال جاری اختصاص یافته است که برای تکمیل ساختمان‌های این مرکز هزینه می‌شود و امید می‌رود تا پایان شهریور تکمیل شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان افزود: طرح تکمیل و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای هفت تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که علت آن به مسائل مالی باز می‌گردد و اعتبار مورد نیاز این طرح باید از اعتبارات ملی تأمین شود که سه میلیارد تومان از ۴۰ میلیارد تومان مورد نیاز آن اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان خاطر نشان کرد: مصوبه دیگر تکمیل مرکز سنجش و مهارت بندرعباس بوده که دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، مبلغ در نظر گرفته شده برای این مرکز ۱۵ میلیارد تومان بوده که شامل هفت میلیارد تومان برای احداث از محل اعتبارهای استانی و هشت میلیارد تومان برای تجهیز از محل اعتبارهای ملی است.

بذر افشان اشاره کرد: مبلغ و برآورد اولیه فنی و حرفه‌ای برای این مرکز ۳۰ میلیارد تومان بود که به دلیل مسائل مالی با این مبلغ موافقت نشد.

وی در خصوص مصوبه تکمیل مرکز سنجش مهارت جاسک هم اظهار کرد: این طرح از محل اعتبارهای وزارت نفت تأمین اعتبار می‌شود که این وزارتخانه مشکلی برای پرداخت ندارد و این اداره کل به دلیل نداشتن واحد فنی اداره‌کل نوسازی مدارس استان را به عنوان مجری طرح پیشنهاد داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان خاطر نشان کرد: نقشه‌ها برای اداره‌کل نوسازی مدارس استان ارسال شده است که برخی از آن‌ها نیاز به ویرایش و اصلاح دارند و این کار درحال انجام است.

بذر افشان بیان کرد: امید می‌رود مناقصه اجرای طرح در ماه آینده برگزار شده و عملیات اجرایی آغاز شود و اعتبار مورد نیاز هم براساس پیشرفت و صورت وضعیت طرح توسط وزارت نفت تأمین می‌شود.

وی اشاره کرد: این روش پرداخت با روش پرداخت بودجه‌های استانی و طرح‌های دیگر نهادهای دولتی متفاوت است، این نهادها ابتدا پول را واریز و سپس عملیات اجرایی را آغاز می‌کنند اما وزارت نفر براساس میزان پیشرفت تأمین اعتبار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha