دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - دولت سیزدهم برای جبران کاستی‌ها و جهش در پیشرفت و آبادانی هرمزگان، اقدامات اساسی و زیربنایی برای ایجاد تحول در حوزه آموزش و پرورشِ نیروهای متخصص در دستور کار قرار داد که در مطلب پیش رو به مهمترین این اقدامات اشاره خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، بهره برداری از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه و مجتمع آموزشی در سفر رییس‌جمهور شهید به هرمزگان، بیشترین توسعه در هنرستان‌های جوار کارخانه و صنعت در کشور به تعداد ۲۹ هنرستان و کسب جایگاه نخست مهارت‌آموزی در کشور تنها بخشی از کارهای ماندگار دولت سیزدهم در استان مرزی دریایی هرمزگان است.

همچنین ایجاد بیست و سومین منطقه آموزش و پرورش در منطقه کم برخوردار لیردف جاسک، افزایش ۱۰۰ درصدی سهمیه ورود به دانشگاه فرهنگیان استان (آموزش معلم بومی) ، افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس استان از ۳۴ به ۵۰ مترمربع، توجه و اهتمام دولت مردمی به پیشرفت مناطق محروم و به کارگیری معلمان بومی و ماندگار در این مناطق را نشان می دهد.

هرمزگان همچنین نخستین استان اجراکننده طرح مولدسازی در کشور بوده که استفاده از منابع مولدسازی در تکمیل چندین مدرسه نیمه‌تمام، تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی فیزیک، شیمی، زیست، زمین‌شناسی و نانو در مدارس را می توان بخشی از توفیقات این طرح عنوان کرد.

دریافت سهمیه استخدامی ویژه ۳۰۰ معلم دربشاگرد و جزایر بوموسی، هندورابی، لارک، لاوان و هنگام نیز ازجمله اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش هرمزگان به شمار می رود.

راه‌اندازی مرکز رفاهی معلمان در منطقه سرخون، تکمیل نخستین اردوگاه‌های دانش‌آموزی در میناب و بندرعباس، تجهیز درمانگاه فرهنگیان، کسب رتبه های اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و شورای آموزش‌ و پرورش در کنار آغاز به کار چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان (مهرماه۱۴۰۳) توجه دولت به حوزه آموزش و پرورش را بیش از پیش نمایان کرده است. ضمن اینکه در همین مدت بیش از ۴۰۰ سند برای املاک آموزش و پرورش استان هرمزگان صادر شده است.

خوب است بدانیم که ۶ هزار و ۲۶۵ معلم جدید از طریق آزمون استخدامی به آموزش و پرورش این استان اضافه شده که نسبت به دولت قبل، از رشد سه و نیم برابری برخوردار بوده است.

همچنین در دولت سیزدهم یکهزار و ۶۸۱ معلم دانش‌آموخته (فارغ‌التحصیل) از دانشگاه فرهنگیان به عنوان نیروی انسانی ماهر و متعهد در مدارس مشغول به آموزش شدند که نسبت به دولت قبلی رشد یک و نیم برابری را شاهد هستیم.

در حال حاضر حدود ۲۹ هزار معلم تدریس دانش‌آموزان هرمزگان را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha