نگاه مسئولان به ایثارگران جنگ تحمیلی در ایلام تغییر کند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نگاه مسئولان برای رسیدگی به وضعیت رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده های آنها باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در همایش ایثارگران بی ادعا اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۴۷ پرونده رزمندگان و ایثارگران معسر استان برای دریافت مستمری و بیمه درمانی بدون تکلیف مانده است.

وی افزود: رزمندگان پیشکسوت که فاقد درجه جانبازی و یا حتی پرونده و مدرک ایثارگری هستندْ نباید فراموش شوندْ بلکه باید نه به عنوان رزمنده معسر بلکه در قالب هدیه ایثار به آنها مستمری پرداخت و پرونده نیز هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: بی مهری و بی توجهی مسئولان و جامعه به خانواده های ایثارگران باعث سرخوردگی آنها و به ویژه فرزندانشان می شود؛ در حالیکه ایثارگران حق سنگینی بر گردن همه ما دارند و حق و شان آنها آنطور که باید ادا نشده است.

کریمی تبار تاکید کرد: باید اولویت استخدام و تبدیل وضعیت با فرزندان ایثارگرانی باشد که در دوران دفاع مقدس، جنگ با دشمن را به رفاه و آسایش خود و خانواده ترجیح دادند و اکنون نیز باید مسئولان و جامعه قدردان آنها باشند.

وی یادآور شد: مردم استان ایلام هشت سال بی وقفه در زیر آماج حملات ناجوانمردانه هواپیماها و موشک های رژیم بعث بودند و آثار منفی این دوران هنوز هم بر پیکر این استان مشهود است.

امام جمعه ایلام از مسئولان ستاد نیروهای مسلح خواست برای رزمندگان فاقد اسناد و مدارک نسبت به انجام کمیسیون های پزشکی یا دریافت مستمری سخت گیری نشود و تکلیف نیروهای همکار با ارتش در ماموریت های برون مرزی نیز روشن شود.

نگاه مسئولان به ایثارگران جنگ تحمیلی در ایلام تغییر کند

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: تاکنون پنج کمیسیون پزشکی برای متقاضیان تشکیل شده و از مجموع هفت هزار و ۹۵۵ پرونده تشکیل شده که تاکنون وضعیت پنج هزار و ۲۱۷ پرونده تعیین قطعی شده است.

سردار جمال شاکرمی ادامه داد: هم اکنون سه‌ هزار و ۵۵۸ خانواده ایثارگر دارای سابقه از ۶ ماه به بالا ماهانه مستمری دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور جمعی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس، رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح استان برگزار شد.

استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده دارد که نسبت به جمعیت استان در دهه ۶۰ بیشترین جمعیت ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی هواپیماهای رژیم بعث قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha