۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85166895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان یکی از قطب‌های سینمایی در کشور است

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبر: 85166895
کردستان یکی از قطب‌های سینمایی در کشور است

سنندج-ایرنا- دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند زریبار گفت:کردستان دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های خاصی در حوزه فیلم و سینما است و امروز این استان به عنوان یکی از قطب‌های سینمایی به ویژه در حوزه فیلم کوتاه در کشور شناخته شده است.

به گزارش ایرنا، فرید نیک‌خواه عصر روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند زریبار در مریوان گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالان حوزه سینمایی در استان کردستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، ملی، تاریخی و گردشگری در استان، توانستند آثار بسیاری را تولید کنند و امروز هنرمندان استان در سطح کشوری و بین المللی حرفی برای گفتن دارند و این مهم نیز سبب شد که استارت اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند زریبار در شهر مریوان زده شود.

وی در تشریح جزئیات جشنواره افزود: این جشنواره برای اولین بار در سطح کشور برگزار شده وتاکنون استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمده است و ۱۶۰ اثر از سراسر ایران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بر اساس رای هیئت داوران جشنواره ۷۵ فیلم داخلی و پنج فیلم از اقلیم کردستان عراق برای نمایش عمومی انتخاب شدند.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند زریبار به ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های ایجاد شده در جشنواره اشاره کرد و گفت: فیلم‌های منتخب در فضای روباز محوطه آمفی تئاتر پارک شانوی شهر مریوان نمایش داده می‌شود و این اقدام نیز در نوع خود اقدامی کم نظیر بوده است.

نیک‌خواه اضافه کرد: اکران عمومی در فضای روباز در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همچنین آشتی مخاطبان با سینما است که ما در این مورد کاملاً موفق بوده ایم.

وی ادامه داد: چشم انداز بسیار خوبی برای جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند زریبار تعریف شده است و امروز این جشنواره در تقویم رسمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایران اسلامی قرار گرفته است و امید است که با همکاری مسئولان و مدیران جامعه سینمایی کشور به یک برند بین المللی همچون جشنواره فیلم کن تبدیل شود و تندیس بلوط طلایی جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند زریبار به جامعه جهانی شناخته شود.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند زریبار
با تاکید بر جهانی شدن بلوط طلایی جشنواره بیان کرد: این جشنواره برای اولین بار در سطح کشور برگزار شده و بی‌تردید دارای کمی و کاستی‌هایی است که ما در تلاشیم تا در سال‌های آینده با تکیه بر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان و فعالان حوزه فیلم و سینما نقاط ضعف را به قوت تبدیل و بلوط طلایی که نمادی از فرهنگ و هویت مردمان زاگرس نشین کشورمان است را به عنوان تندیس جشنواره در سطح بین المللی معرفی کنیم.

وی همچنین گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه در حوزه سینما است اما به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها هنوز سهم استان از صنعت سینما بسیار ناچیز است و امروز باید برای توسعه زیرساخت‌ها و تقویت آن گام برداریم تا سهم استان از درآمدهای صنعت سینما افزایش پیدا کند و استان را به جایگاه اصلی خود در صنعت فیلم و سینما برسانیم.

نخستین جشنواره ملی فیلم زریبار با محوریت آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست از امروز سه شنبه در پارک شانو مریوان و با حضور مردم و فیلم سازان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha