خسارت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل از سوی بیمه پرداخت نشده است

اردبیل- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: خسارت‌های بخش کشاورزی ناشی از تگرگ، خشکسالی و سرمازدگی در این استان از سوی بیمه پرداخت نشده است.

به گزارش ایرنا، نادر تقی زاده سه شنبه در جلسه مدیریت بحران که با حضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور در ساختمان جهاد کشاورزی اردبیل برگزار شد، افزود: حوادث طبیعی بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت زده که بخش عمده خسارت‌ها مربوط به خشکسالی است.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت‌های خشکسالی تا کنون ۳۰ میلیارد ریال از سوی دولت و ۵۰ میلیارد ریال هم از سوی مدیریت بحران اختصاص داده شده ولی هنوز غرامت کشاورزان استان از سوی بیمه پرداخت نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: برای جبران خسارت‌های وارده به زیر ساخت‌های استان هم ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که بسیار ناچیز بوده و ضروری است اعتبار لازم برای جبران خسارت‌های این بخش بزودی تخصیص داده شود.

خسارت‌های بخش کشاورزی استان اردیبل از سوی بیمه پرداخت نشده است

تقی زاده با بیان اینکه استان اردبیل رتبه اول خسارت های خشکسالی را به خود اختصاص داده است، گفت: میزان خسارت وارده از قبل خشکسالی به زراعت استان ۷۸ هزار میلیارد ریال بوده که بالاترین میزان خسارت در شهرستان بیله سوار به میزان ۴۸ هزار میلیارد ریال است.

وی خسارت سرمازدگی و یخبندان در سطح استان را ۴۵ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: شهرستان مشگین شهر با خسارت ۳۷ هزار میلیارد ریال بالاترین میزان خسارت وارده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است.

۴۳.۶ درصد از مساحت این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۵۰.۴ درصد معادل ۹۴۹ هزار هکتار مرتع، ۳.۵ درصد برابر با ۶۳ هزار هکتار جنگل و مابقی نیز مربوط به سایر کاربری‌هاست.

مساحت اراضی زراعی استان اردبیل ۷۷۸ هزار هکتار است که ۵۱۵ هزار هکتار آن به صورت دیم و ۲۲۵ هزار هکتار آن نیز به صورت آبی کشت می‌شود و در ۳۹ هزار هکتار از اراضی این استان نیز باغ احداث شده است.

سالانه افزون بر ۴.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل تولید می‌شود که معادل چهار درصد مجموع محصولات تولید شده کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha