۴۵۰ میلیارد تومان عوارض در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده و عوارض آلایندگی میان شهرداری ها و دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری استان و میان مناطق مشمول آلایندگی توزیع شده است.

میلاد فرخان روز جمعه با اعلام این مطلب به ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۳۰۷ میلیارد تومان میان شهرداران، دهیاران و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر توزیع شد.

وی افزود: سهم روستاهای فاقد دهیاری طبق قانون به حساب فرمانداری ها واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در بخش عوارض آلایندگی ۱۴۱ میلیارد تومان وصول که بین مناطق مشمول آلایندگی توزیع شد.

فرخان ابراز کرد: سال ۱۴۰۰ از محل ارزش افزوده ۱۵۰ میلیارد تومان وصول شد اما در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲ برابری همراه بود.

وی ادامه داد: عوارض آلایندگی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ به رشد ۶ برابری رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان در بخش عوارض میان شهرداری ها و دهیاری ها و عوارض آلایندگی توزیع شده اما سال ۱۴۰۱ به ۴۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی تاکید کرد: بخش زیادی از فرارهای مالیاتی در استان شناسایی و وصول شده است و این استان کم ترین فرار مالیاتی را در حال حاضر دارد.

وی ابراز کرد: در سه ماهه امسال ۱۵۱ میلیارد تومان عوارض بین شهرداری ها و دهیاری ها و ۵۱ میلیارد تومان عوارض آلایندگی توزیع شده است که ین اعداد رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

او تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ برای حدود ۲۴۰ خودروی لوکس پرونده تشکیل شده که ۱۵۰ پرونده از آن‌ها مختومه شده و مالیات خود را پرداخت کرده اند.

فرخان گفت: از محل مالیات خودروهای لوکس ۷۳۰ میلیون تومان وصول شده البته کل مالیاتی که باید از ۲۴۰ پرونده خودروهای لوکس دریافت می‌شد، یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱، کل خودروهای لوکس شناسایی شده به ۳۶۰ مورد رسیده که طبق قانون مالیات آن‌ها وصول می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مالیات خانه‌های لوکس نیز در دستور کار است و به زودی اجرایی می شود.

فرخان از شهرداران و دهیاران خواست باید برای مردم تبیین کنند که از محل اعتبارات ارزش افزوده چه خدماتی به مردم ارائه داده‌اند.

وی افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در موفقیت اداره‌کل مالیاتی استان داشته و ضمن تاکید بر رعایت قوانین مالیاتی و عدالت مالیاتی، رضایت مردم مدنظرشان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی پاک‌ترین، بهترین و سالم‌ترین درآمدی است که به خزانه دولت واریز می‌شود.

فرخان تاکید کرد: در این مدت سعی کردیم به گونه‌ای عمل کنیم که مطالبات مالیاتی واحدهای تولیدی را به خوبی پاسخگو باشیم و در تعیین و وصول مالیات کمک شود و نهایت رضایت مردم و فعالان اقتصادی جلب شود.

وی ادامه داد: ۲ نوع مالیات شامل مالیات مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد و از محل مالیات خدمات خوبی به مردم ارائه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرکز دادرسی مالیاتی در سه شهرستان یاسوج، کهگیلویه و گچساران راه اندازی شده است و در کم ترین زمان ممکن به اعتراضات هم استانی ها رسیدگی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha