دیدار وزرای خارجه پاکستان و اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ 

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با همتای اوکراینی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بر لزوم استفاده از دیپلماسی برای توقف فوری جنگ اوکراین تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، دیدار «بلاول بوتو زرداری» با همتای اوکراینی درحالی صورت می‌گیرد که اسلام‌آباد اخیرا گزارش‌ها مرتبط با ارسال تجهیزات دفاعی پاکستان به کی‌یف را نادرست خواند.

دولت پاکستان به رغم فشارهای غربی حاضر به عقب نشینی از موضع بی طرفی خود در قبال جنگ اوکراین نشده و همزمان از طرفین درگیر پایان جنگ از طریق تعامل و مذاکرات با مطالبه می‌کند.

براساس این گزارش، زرداری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ طی دیدار با «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین نسبت به ادامه درگیری‌ها میان مسکو و کی‌یف ابراز نگرانی کرد.

وی تاکید کرد: پاکستان بر حل فوری جنگ اوکراین از طریق دیپلماسی تاکید می‌کند و نگران تداوم‌ این وضعیت است.

زرداری با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که طرفین طیف گسترده‌ای از مسائل مهم و تقویت روابط میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه گذشته با تاکید بر موضع بی‌طرفی اسلام‌آباد در قبال جنگ اوکراین، تامین تجهیزات دفاعی برای این کشور را تایید نکرد.

دولت پاکستان حاضر به موضع گیری علیه روسیه نیست، اما نگرانی جدی خود را بارها نسبت به طولانی شدن جنگ اوکراین و تبعات سنگین آن بر منطقه و جهان ابراز داشته است.

اوایل فروردین امسال فرمانده وقت ارتش پاکستان با اذعان به نگرانی‌های امنیتی روسیه در بحث تحرکات ناتو و رویکرد غرب در قبال مسکو، جنگ اوکراین را یک فاجعه بزرگ خوانده و خواستار توقف فوری آن شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha