۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85168991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای کاهش تنش آبی در دهلران

ایلام - - ایرنا - فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه حجم عملیات آبرسانی در این شهرستان با روی کار آمدن دولت سیزدهم کم نظیر است، گفت: پارسال ۳۴۰ میلیارد ریال برای فعالیت های آبرسانی و کاهش تنش آبی در این شهرستان سرمایه گذاری شد.

لطیف صادقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار هزینه و حجم عملیات اجرایی در حوزه آبرسانی دهلران با اهتمام مدیران آبفای استان و شهرستان و مجموعه بسیج سازندگی سپاه بی نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه بزودی شاهد تحول در آبرسانی به روستاهای دهلران با طرح های در حال اجرا خواهیم بود، افزود: بروز تنش آبی و افت شدید سفره های آبخوان آب زیرزمینی در تعدادی از روستاهای شهرستان همچون دالپری و جلیزی ، سپتون و بلتا، چم هندی ، ذوالفقار و مملح فتح و نصر ۲ باعث شد مجوز حفر سه حلقه چاه آب شرب اخذ و مالکیت یک حلقه چاه پیزومتر در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

وی افزود: این پروژه پس از ۲ بار مناقصه متاسفانه هیچگونه شرکت کننده ای نداشت که در حال حاضر با موافقت استاندار ایلام در حال انجام مناقصه به صورت ترک تشریفات هستیم.

سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای کاهش تنش آبی در دهلران

فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: بعد از انجام مراحل اداری ظرف روز های آینده عملیات حفر سه حلقه چاه آب شرب به همراه آزمایش پمپاژ چاه پیزومتر شروع می شود.

صادقی یادآور شد: هم اکنون تامین آب شرب این روستاها با جیره بندی و تقسیم آب انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: روستاهای صمانه و ابوغویر با توجه به انجام بخشی از پروژه مجتمع صمانه و ابوغویر در سنوات قبل، ادامه عملیات پروژه با تحویل ۱۲۰۰ متر لوله فولادی ۸۰ گالوانیزه به سپاه ناحیه دهلران واگذار و در حال عملیات اجرایی تکمیل خط انتقال است که خرید الکتروپمپ شناور و کانکس فلزی به همراه تابلو برق انجام شده و در هفته های آینده و با تجهیز چاه حفر شده ، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار ویژه دهلران گفت: همچنین ۶ کیلومتر لوله جهت اصلاح شبکه های توزیع آب فرسوده روستاهای ذوالفقار ، بلتا، خیبر ، پتک اعراب و بیات توسط خیر آبرسان تهیه و در اختیار مجموعه سپاه قرار می گیرد تا نسبت به عملیات اجرایی اقدام شود.

صادقی گفت: همچنین در بخش موسیان احداث یک باب مخزن ذخیره ۳۰۰ مترمکعبی ، هفت کیلومتر خط انتقال و ۱۵ کیلومتر اصلاح کامل شبکه توزیع آب روستای پتک دیناروند توسط بسیج سازندگی استان در حال اجراست.

وی اظهار کرد: در قالب قرارگاه محرومیت زدایی ۲ مجتمع آبرسانی به روستاهای وحدت و انقلاب و گورابین نیز در حال انجام است، آبرسانی به کاور ، هاویان و قیراب با اجرای خط انتقال از برتش به مخزن بیشه دراز از جمله کارهای بی نظیر این دولت است که مغفول مانده بود و در قالب تفاهم وزارت نیرو با سپاه در حال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha