رئیس رژیم صهیونیستی هفته آینده در کاخ سفید؛ ایران و روسیه محور مذاکرات

نیویورک – ایرنا- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته اینده میزبان رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید خواهد بود و طرفین درباره ایران و روسیه با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: «جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر استقبال از اسحاق هرتسوگ، رئیس جمهور اسرائیل در ۱۸ ژوئیه در کاخ سفید است. این سفر، در حالی که اسرائیل هفتاد و پنجمین سالگرد ایجاد خود را جشن می گیرد، همکاری و دوستی پایدار ما را تقویت خواهد کرد.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: بایدن بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بایدن و هرتسوگ درباره افزایش ادغام اسرائیل در منطقه و ایجاد خاورمیانه صلح‌آمیزتر و مرفه‌تر گفتگو خواهند کرد. بایدن بر اهمیت ارزش‌های دموکراتیک مشترک ما تأکید خواهد کرد و در مورد راه‌های پیشبرد اقدامات برابر آزادی، رفاه و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفتگو خواهد داد.

ژان پی یر ادامه داد: آنها همچنین در مورد روابط نظامی عمیق روسیه با ایران و رفتار بی ثبات کننده ایران در منطقه گفتگو خواهند کرد.

به گفته وی، کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در ۱۹ ژوئیه با هرتسوگ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. رئیس رژیم صهیونیستیدر ۱۸ تا ۱۹ ژوئیه در واشنگتن خواهد بود تا با تعدادی از مقامات دولتی آمریکا دیدار و در کنگره این کشور سخنرانی کند.

دعوت بایدن از هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی در حالی است که به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش  ایرنا، وبسایت صهیونیستی «وای‌نت» به نقل از یک وزیر کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست پشت درهای بسته وزرا نوشت: دولت آمریکا رفتاری غیرصادقانه و تحقیرآمیز با نتانیاهو دارد.

وی افزود: این در شأن نتانیاهو نیست که برای ملاقات با بایدن التماس کند، این یک وضعیت دشوار و مشکل ساز است.

برپایه این گزارش، دیگر وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز در این نشست رفتار دولت رئیس‌جمهوری آمریکا با کابینه رژیم اشغالگر را «بدتر از رفتار دولت باراک اوباما» توصیف کردند.

این وزرا گفته‌اند که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز باید به دلیل این رفتار، دعوت کاخ سفید را رد کند.

دولت بایدن از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است. ۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

همچنین شبکه ۷ رژیم صهیونیستی پیش تر فاش کرد که دولت بایدن برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا شرط گذاشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته که بایدن می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

وی افزود که بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف رژیم اسرائیل برای حل موضوع لایحه تغییرات قضایی به توافق برسد.

رهبران اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات در نظام قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سوی درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha