دفتر دوازدهم جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان بسته شد

گرگان - ایرنا - دوازدهمین جشنواره‌ فرهنگی هنری سرود رضوی شامگاه پنجشنبه با معرفی آثار و گروه‌های برتر در گرگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی، با هدف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت از ۲۰ تا ۲۲ تیر ماه سال جاری به میزبانی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

محورهای اصلی این جشنواره، شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای‌، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت‌، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، بسط و ترویج هنرهای آوایی با محوریت فرهنگ رضوی، تعامل و تبادل فرهنگی هنری با اقوام ایرانی در نشر نواهای مذهبی، شناسایی و حمایت از جوانان مستعد و خلاق در حوزه شعر و سرود با تاکید بر موسیقی نواحی، ترویج روحیه تلاش و کار گروهی و ایجاد شور و نشاط دینی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان با موضوعات مختلف بود.

شرکت کنندگان در این جشنواره به سه بخش همگانی، پاتوقی و رقابتی حضور داشتند که بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز در قالب ۴۳۶ گروه در مجموع هر سه بخش آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

دفتر دوازدهم جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان بسته شد

۳۲ گروه در بخش‌های رقابتی و پاتوقی (۱۱ گروه پسران و ۱۱ گروه دختران در بخش رقابتی، ۱۰ گروه در بخش پاتوقی)، ۲۱ گروه در بخش همگانی گروه‌های بالای ۱۰۰ نفر (۱۴ گروه دختران و هفت گروه پسران) این جشنواره حضور داشتند.

داوران حاضر در این جشنواره، پس از دیدن اجراهای گروه‌های مختلف و بحث و تبادل نظر، آرا خود را در هر بخش به شرح زیر معرفی کردند:

بخش همگانی مقطع تحصیلی متوسطه دوم دختران:

گروه سرود هنرستان شهید صبوری از شهرستان فردوس خراسان جنوبی به مقام اول رسید و هیچ گروه دیگری به عنوان دوم، سوم و تجلیل انتخاب نشد.

بخش همگانی مقطع تحصیلی متوسطه اول دختران:

گروه‌های سرود مدرسه رحمت از شهرستان تیران و کرون استان اصفهان و مدرسه مرضیه از شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در این بخش گروه سرود مدرسه شاهد یاران امام از استان کرمانشاه و مدرسه شهید موسوی‌پور شهرستان کهریزسنگ استان اصفهان نیز بطور مشترک دوم شدند.

گروه سرود مدرسه شاهد از شهرستان ساری استان مازندران به مقام اول این بخش رسید.

بخش همگانی مقطع تحصیلی ابتدایی دختران:

گروه‌های سرود مدرسه زنده‌یاد حاج‌بابایی شهرستان نجف‌آباد اصفهان، مدرسه راهیان صادق استان اردبیل، رستگاران شهرستان کردکوی استان گلستان و ۲۲ بهمن شهرستان بهبهان استان خوزستان همگی بطور مشترک سوم شدند.

دفتر دوازدهم جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان بسته شدگروه سرود مدرسه شهید رحمانی استان تهران؛ گروه سرود مدرسه شاهد نور شهرستان بافق استان یزد و گروه مدرسه شهید آوینی شهرستان خرم‌آباد استان لرستان نیز در جایگاه دوم بطور مشترک قرار گرفتند.

در این بخش گروه سرود مدرسه حضرت زینب شهرستان پردنجان استان چهارمحال و بختیاری به مقام نخست رسید.

بخش همگانی مقطع تحصیلی متوسطه دوم پسران:

گروه سرود مدرسه سماء شهرستان خرم‌آباد استان لرستان به مقام نخست رسید و گروه و عنوان دیگری در این بخش اعلام نشد.

بخش همگانی مقطع تحصیلی متوسطه اول پسران:

گروه سرود دبیرستان انرژی اتمی شهرستان مشهد استان خراسان رضوی دوم شد و گروه سرود مدرسه شهید صدوقی استان یزد در جایگاه اول قرار گرفت.

این بخش مقام سوم و شایسته تقدیر انتخاب نشد.

بخش همگانی مقطع تحصیلی ابتدایی پسران:

گروه سرود مدرسه منظومه خرد شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی و گروه سرود مدرسه امید شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری به ترتیب اول و دوم شدند.

در این بخش گروه‌های سرود مدارس امیدان تلاش شهرستان گرگان استان گلستان و جهان‌آرا روستای دوتپه سفلی شهرستان زنجان بطور مشترک به مقام سوم دست یافتند.

بخش پاتوقی رده سنی نوجوانان:

گروه‌های سرود رضوان شهرستان مشهد استان خراسان رضوی، کریم اهل‌بیت شهرستان آباده استان فارس و رویش از شهرستان مشهد استان خراسان رضوی به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

بخش پاتوقی رده سنی جوانان:

گروه سرود معراج از شهرستان راور استان کرمان اول شد و گروه آوای رضوای از شهرستان گرگان استان گلستان در جایگاه دوم قرار گرفت و مقام سوم این بخش به گروه سرودد نغمه‌های افلاکی شهرستان خرم‌آباد از استان لرستان تعلق گرفت.

بخش رقابتی مقطع تحصیلی متوسطه اول پسران:

گروه‌های سرود ژندپیل شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی، کبوتران حرم شهرستان شهریار استان تهران و مصباح‌الهدی شهرستان لار استان فارس همگی شایسته تقدیر شدند.

در این بخش گروه سرود نسیم صبا شهرستان لردگان استان چهارمحال و بخیتاری به مقام نخست رسید و گروه سرود شاهد شهرستان گنبدکاووس دوم شد.

دفتر دوازدهم جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان بسته شد
گروه سرود نسیم صبا شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری

این بخش مقام سوم نداشت.

بخش رقابتی مقطع تحصیلی متوسطه دوم پسران:

گروه‌های سرود موعود و جوانه‌ها هر ۲ از شهرستان مشهد استان خراسان رضوی بطور مشترک سوم شده و گروه سرود مدرسه شهید فرجی استان تهران به همراه نسیم صبا شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری نیز بطور مشترک به مقام دوم دست یافتند.

در این بخش گروه سرود پیروان ولایت کمیته امداد شهرستان آزادشهر از استان گلستان به مقام نخست دست یافت.

دفتر دوازدهم جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان بسته شد
گروه سرود پیروان ولایت کمیته امداد شهرستان آزادشهر استان گلستان

بخش رقابتی مقطع تحصیلی متوسطه اول دختران:

گروه سرود مدرسه شهید شیرودی استان خراسان رضوی شهرستان مشهد شایسته تقدیر شناخته شد و گروه سرود آوای مهر طاها استان اصفهان مقام دوم را به خود اختصاص داد.

همچنین گروه سرود محدثه از شهرستان گالیکش استان گلستان نیز مقام نخست این بخش را از آن خود کرد.

دفتر دوازدهم جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان بسته شد
گروه سرود محدثه از شهرستان گالیکش

در این بخش هیچ گروهی به عنوان سومی دست نیافت.

بخش رقابتی مقطع تحصیلی متوسطه دوم دختران:

گروه سرود دبیرستان الزهرا از شهرستان خان میرزا استان چهارمحال و بختیاری شایسته تقدیر شناخته شد و در حالی که این بخش نیز مانند بخش قبلی مقام سوم نداشت، گروه سرود مدرسه الزهرا شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری به مقام دوم رسید.

در این بخش گروه سرود هنرستان رهروان حضرت زینب (س) از شهرستان مشهد استان خراسان رضوی، اول شد.

دفتر دوازدهم جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان بسته شد
گروه سرود هنرستان رهروان حضرت زینب (س) شهرستان مشهد استان خراسان رضوی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha