تقاضا برای گوشت مرغ در زنجان کاهش یافت

زنجان - ایرنا - رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم‌مرغ فروشان زنجان گفت: تقاضا برای مصرف گوشت مرغ نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته و موجودی مرغ‌فروشی‌ها مازاد بر نیاز است.

سید ناصر موسوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از چند روز از افزایش تقاضا و مصرف مرغ که در ایام عید قربان صورت گرفت، شاهد کاهش مصرف مرغ در زنجان هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف مرغ دقیقا یک یا دو روز پس از عید قربان رخ داد و همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: در برخی از ایام به علت افزایش مصرف، میزان تقاضا افزایش پیدا می‌کند، البته این همیشه روال بوده است که در فصل تابستان مصرف مرغ کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم‌مرغ فروشان زنجان با بیان اینکه توزیع مرغ به دست جهاد کشاورزی است و آمار دقیقی از آن نداریم، افزود: در این مدت قیمت مرغ تغییری نکرده و همان ۷۷ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ نیز ثابت بوده و بسته به اندازه آن از ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان متغیر است، اضافه کرد: مصرف ماهی نیز زیاد نیست چون در سبد غذایی شهروندان زنجانی جایی ندارد و به نوعی غذای فانتزی محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم‌مرغ فروشان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ فروشگاه مرغ فروشی در زنجان فعالیت دارد، اضافه کرد: تعداد کشتارگاه‌های مرغ نیز در استان پنج باب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha