۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85169395
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع تولید گل و مرکز تحقیقات تاسماهیان چابکسر بازدید کرد

رشت - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی امروز جمعه در سفر به استان گیلان پس از حضور در مزار شهدای چابکسر و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ آنان از مجتمع گل و گیاهان زینتی "گلیران" و مرکز تحقیقات تاسماهیان این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی نیکبخت به همراه هیات همراه در بازدید از مرکز تحقیقات تاسماهیان چایجان چابکسر گفت: گیلان در حوزه تولیدات شیلاتی محور از جایگاه خوبی در کشور برخوردارست که این روند باید حفظ شود و استمرار یابد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به برنامه محوری در توسعه اقتصاد دریا پایه اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس‌های دریایی از اصلی‌ترین اقدامات دریامحور در استان گیلان است که تنها بخشی از اقتصاد دریا را شامل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور حلقه مفقوده استان‌های شمالی است، خاطرنشان کرد: احصاء، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی در حوزه تولیدات شیلاتی و آبزی‌پروری باید در اولویت قرار گیرد.

محمد علی نیک بخت همچنین از یک واحد گلخانه ای چابکسر دیدن کرد و در جریان فعالیت‌های تولیدی و گلخانه‌ای این منطقه قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم در این بازدید با تشریح فعالیت‌های این مجتمع با بیان اینکه شهرستان رودسر پایتخت گل و درخچه های زینتی کشور است، گفت: سالانه ۳۳ میلیون درختچه زینتی در استان تولید و ۱۰ میلیون صادر می‌شود.

صالح محمدی با بیان اینکه مجتمع گل و گیاهان زینتی گلیران چابکسر در شهرستان رودسر از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: فعالان در این مجتمع در بخش توسعه کار، ایجاد پایانه گل و گیاه و صادرات نگرانی‌هایی دارند که امید است برای رفع دغدغه آنان اهتمام شود.

بازدید از کارخانه های چایسازی در لاهیجان، واحدفرآوری بادام زمینی، واحد شالیکوبی مدرن در کوچصفان دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و حضور در جلسه شورای کشاورزی گیلان از جمله مهمترین برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان است.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم این استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha