استاندار فارس: مبلغ تراز انقلاب باید مخاطب شناس، زمان شناسی و خوش سلیقه باشد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس به ویژگی‌های مبلغ تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مخاطب شناسی، زمان شناسی، خوش بیانی، خوش سلیقگی، باسواد بودن و با انگیزه بودن از ویژگی های یک مبلغ تاثیر گذار است.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه جمعه در همایش شمیم حسینی و طلایه داران تبلیغ  افزود: جمله ماندگاری از حضرت امام خمینی رحمت الله علیه همواره شنیده‌ایم که می‌فرماید" محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"، نکته‌ای که در این موضوع قابل توجه می باشد مسئله تبلیغ است و به واسطه تبلیغ، محرم و صفر اسلام را زنده نگه می‌دارد.

استاندار فارس به برکات متعدد خون امام حسین علیه السلام برای تقویت اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از برکات خون سیدالشهدا علیهم السلام این است که شرایط و بستر تبلیغ دین اسلام در ماه های محرم و صفر بیشتر مهیا شده است‌.

وی به پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز تبلیغ از حساسیت بیشتری برخوردار است، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب به دفعات بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

ایمانیه به نکات موثر و نفوذپذیر در امر تبلیغ اشاره و بیان کرد: انگیزه، اولین عاملی است که در انتشار مفهوم موثر است؛ هر عزیزی که می‌خواهد مطلبی را ارایه دهد باید از انگیزه کافی برخوردار باشد.

وی، نکته دوم و قابل توجه در تبلیغ را، داشتن سواد عنوان کرد و گفت: باسواد بودن در تبلیغ معارف دینی بسیار اثر دارد. توانایی پاسخ به شبهات موجود، توانایی تفکیک موضوعات و سایر موارد مطرح شده در جامعه امروزی، نیازمند داشتن دانش بالا و گسترده بودن دامنه اطلاعات است.

نماینده عالی دولت در فارس، آگاه بودن به شرایط زمان، مکان و مخاطب را سومین نکته قابل توجه در حوزه تبلیغ دانست و بیان کرد: برای مُبلغ اهمیت دارد مخاطب چه فردی است و چگونه می‌تواند با او ارتباط برقرار کند تا با اقتضای زمان و مکان، نسبت به انتقال مفهوم اقدام نماید.

ایمانیه خوش بیان بودن و سلیقه داشتن را از دیگر ویژگی‌های مبلغِ تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن از ویژگی‌های برجسته مبلغان دین اسلام است که می‌بایست در جامعه فعلی نیز مورد توجه مبلغین قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین مورد پسند قرار گرفتن فعالیت مبلغین برای مخاطب، جز با بهره‌گیری از سلایق جذاب و فکرهای نو میسر نمی‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بیشترین وقف‌های استان مربوط به تبلیغ نهضت حسینی است، گفت: موقوفات فراوانی، در زمینه‌های مختلف و بنام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام وجود دارد که می‌بایست از آنها در مسیر تبلیغ دین بهره برد؛ احیاء موقوفات، گره بسیاری از مشکلات فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی را باز می کند.

ایمانیه در ادامه به مسئله موقوفات عمران مساجد نیز اشاره کرد و افزود: با حل شدن این موضوع، امیدواریم پشتوانه خوبی برای مباحث تبلیغی ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha