بانو، حوا را در تبریز به ایستگاه آخر می برد

تبریز- ایرنا- اکران مستند " بانو " محصول سال ۱۳۹۷ سینمای ایران، جشنواره بین المللی فیلم حوا در تبریز را به ایستگاه آخر می برد.

به گزارش ایرنا، اکران عمومی "بانو" کاری از مدرسه سینمایی عمار به کارگردانی محمد حبیبی منصور از ساعت ۲۱ امشب در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز آغاز می شود که روایتگر زندگی پرفراز و نشیب زنی به نام عصمت احمدیان مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی است که پس از جنگ به صورت جدی وارد فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

عصمت احمدیان امروز یکی از بانوان تأثیرگذار و الگو در شهر اهواز است که برای ساخت فلیم یاد شده، مدت ۲ سال همراه گروه فیلمساز شده و تصویری واقعی از زندگی یک زن موفق را نشان می‌ دهد.

فضای مستند بانو روایتی است اما دوربین روایتگری نمی کند، بین گزارش و خبر قرار دارد و بهترین کارش این است که مانع از دیدن نشود.

هنگامی‌ که مادر بر سر مزار فرزند شهیدش سجده می کند، کارگردان در می‌یابد که او را از موضع روبرو بگیرد، اما زاویه‌ کمی رو به پایین و فاصله‌ دور دوربین با اینکه مانع دیدن سوژه نیست اما مانع درک حس مادر و روایت حضور او است.

مستند بانو در ۸۲ دقیقه روایتگر زندگی پر فراز و نشیب عصمت احمدیان از زنان تاثیرگذار اهواز است؛ زنی که خود و اعضای خانواده او از جمله همسر و سه فرزندش هر کدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند.

ثریا قاسمی راوی این فیلم است و، محمدرضا اکبری تدوینگری، روح‌الله جوانی مدیر تصویربرداری و سیدمصطفی‌ لسانی مدیر تولید این فیلم هستند.

در آخرین روز و شب جشنواره بین المللی فیلم حوا مستند "مقصد المپیک" به کارگردانی مرسده فلاح نژاد یاسر خمسی درباره مشکلات مربوط به ورزشکاران حرفه ای و " چلچلای سفری " به کارگردانی حسن جعفری در موضوع دفاع مقدس از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برای شهروندان تبریزی اکران می شود.

همچنین امروز و از ساعت ۱۷ تعداد پنج فیلم کوتاه داستانی در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز اکران می شود که عبارتند از: فیلم " لیلا " به کارگردانی مجتبی آسیایی به مدت ۱۶ دقیقه، "محافظ مادرم" به کارگردانی حسین دارایی به مدت ۱۲ دقیقه، "مرگ پروانه" به کارگردانی محمدحسن حسینی به مدت ۱۰ دقیقه، "جان داد" به کارگردانی سهیلا پورمحمدی به مدت ۱۵ دقیقه و " گجو " به کارگردانی سینا محمدیان به مدت ۲۰ دقیقه.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه همزان با تهران در ۱۳ شهر دیگر از جمله تبریز در حال برگزاری است.

این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha