۶۶۰ پروژه ستاد باز آفرینی کشور در دست اقدام است

زنجان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۶۰ پروژه اکنون توسط دبیرخانه ستاد باز آفرینی در دست اقدام و بالغ بر سه هزار پروژه نیز با همکاری سایر دستگاه های متولی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آیینی روز شنبه در جمع شهرداران استان افزود: طی سال گذشته در بخش پروژه های خدمات روبنایی زیر بنایی، با همکاری مجموعه دستگاه های ستاد باز آفرینی و مشارکت شهرداری، ۲ هزار پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۵۸۵ پروژه توسط دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهری و با همکاری ادارات کل راه و و شهرسازی به به بهره برداری رسیده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور با تاکید بر اینکه در بازآ فرینی شهری مهمترین دستگاه نقش آفرین شهرداری ها هستند، گفت: شهرداری ها به عنوان یک شریک راهبردی مجموعه وزارت راه و شهرسازی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه شهرداران علاوه بر نهضت ملی در حوزه باز آفرینی شهری نقش اثر گذاری دارند، اظهار داشت: مسوولیت اجرای طرح تفضیلی و طرح های توسعه شهری بر عهده شهرداری ها است.

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه برای پیشبرد برنامه های باز آفرینی شهری نیازمند همکاری شهرداری های کشور هستیم، ادامه داد: همکاری های بین بخشی می تواند اثر بخشی بهتری را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا پیش نویش تفاهم نامه ای با ادارات کل راه شهر سازی ابلاغ شده که بر مبنای آن همکاری ها و تعاملات ۲ جانبه با شهرداران شتاب می گیرد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور یادآور شد: انتظار بر این است ادارات کل و شهر سازی با شهرداران در محدوده باز آفرینی شهری ۲ جانبه یا تک به تک را منعقد کنند.

آیینی افزود: هدف از انعقاد تفاهم نامه نوسازی مسکن است و در این راستا شهرداری ها بیش از گذشته پیشقدم شوند.

وی اظهار داشت: در سطح کشوری نیز تفاهم نامه هایی با گروه های جهادی بسیج سازندگی و غیره انجام گرفته تا تحت نظر شهرداری آموزش های لازم را فرا گرفته و سپس در محلات فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی لازم در خصوص بسته های باز آفرینی اهمیت زیادی دارد اما آنگونه که باید و شاید اطلاع رسانی دقیقی انجام نگرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha