۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۰:۰۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85170842
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان جایزه ملی جوانی در خراسان شمالی معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- برترین‌های نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت خراسان شمالی در حالی معرفی و تقدیر شدند که «سعید وحیدی » خبرنگار ایرنا نیز جزو برگزیدگان بود.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد جایزه استانی «جوانی جمعیت» شامگاه شنبه با حضور استاندار خراسان شمالی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان در بجنورد به کار خود پایان داد.

این رویداد استانی «جوانی جمعیت» با عنوان «سهم من از جوانی ایران» با هدف ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری در بخش رسانه، کلیپ، عکس، پژوهش، مقاله، پوستر و طراحی گرافیک، انیمیشن، موشن‌گرافیک، ایده‌ها و نظرات کاربردی، شعر و جملات کوتاه و تأثیرگذار برگزار شد.

در بخش رسانه سعید وحیدی از خبرگزاری ایرنا با ۱۵ گزارش خبری در حوزه جوانی جمعیت رتبه نخست و خبرنگاران خبرگزاری های عصر اترک و شبستان نیز رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

نقش خانواده ها در ترویج ازدواج آسان

استاندار خراسان شمالی در این رویداد استانی «جوانی جمعیت» اظهار کرد: خانواده‌ها باید به دور از هر گونه تجملاتی زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم و از سختی های بی مورد پرهیز کنند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: تجمل گرایی و ترویج ارزش های غربی از دلایل اصلی افزایش سن ازدواج در کشور است که خانواده ها باید در برابر این آسیب ها ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بر این باورند که ازدواج در سن مناسب موجب می شود فرد در زندگی مسوولیت پذیر و مسیر تعالی انسانی برای او هموار شود.

حسین نژاد تصریح کرد: بی تردید کسانی که در سن مناسب ازدواج کردند، در زندگی احساس امنیت بیشتری دارند و کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند بنابراین همه باید مروج ازدواج در سن مناسب باشیم.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۹۲۰ واقعه ازدواج در سه ماهه نخست سال جاری در خراسان شمالی ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۷ درصد کاهش دارد.

بیشترین ازدواج مردان استان مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال است به گونه ای که ۳۲ درصد از واقعه ازدواج را به خود اختصاص داده است.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha