۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85170919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هکتار گلخانه در استان قزوین در حال احداث است

قزوین - ایرنا- معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون ۱۱۰ هکتار گلخانه در استان قزوین در مراحل مختلف احداث قرار دارد که پیش بینی می شود حدود نیمی از آنها در سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مجید ره انجام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: با حمایت های دولت سیزدهم از توسعه گلخانه ها شاهد ایجاد یک نهضت گلخانه سازی در استان قزوین هستیم.

وی اظهار کرد: مجموع سطح گلخانه های به بهره برداری رسیده در قزوین از ابتدای کار تاکنون ۸۷ هکتار است درحالی که با افتتاح طرح های گلخانه ای در دست ساخت شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی فضاهای گلخانه ای در استان خواهیم بود.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ۱۱۰ هکتار گلخانه در دست احداث و راه اندازی در استان، ۵۸ هکتار سهم شهرک گلخانه ای نودهک است که اراضی و زیرساخت های آن از سوی دولت آماده سازی شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

این مسوول گفت: سایر شهرک های گلخانه ای نیز از سوی بخش خصوصی در دست احداث است.

ره انجام اظهار کرد: یکی از این شهرک ها واقع در شهرستان آبیک به مساحت ۱۴ هکتار و با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مراحل پایانی کار خود را پشت سر می گذارد و امیدواریم در هفته دولت شاهد بهره برداری آن باشیم.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین گفت: با انجام سایر فعالیت های باقی مانده از پروژه گازرسانی به شهرک گلخانه ای نودهک از سوی شرکت گاز استان، امسال واحدهای مستقر در این شهرک از گاز بهره مند می شوند.

۱۱۰ هکتار گلخانه در استان قزوین در حال احداث است

اختصاص ۳۵ هکتار زمین برای شهرک گیاهان دارویی الموت

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه از اختصاص ۳۵ هکتار زمین برای ایجاد شهرک گیاهان دارویی الموت در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین خبر داد.

وی اظهار کرد: این طرح در قالب توسعه ایستگاه گیاهان دارویی الموت شرقی در روستای زرآباد اجرا خواهد شد و منتظر تخصیص منابع مالی پیش بینی برای آن هستیم.

ره انجام با بیان اینکه در شهرک گیاهان دارویی رویکرد گردشگری و طبیعت گردی نیز پیش بینی شده است، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور آماده سازی زیرساخت های ایجاد شهرک گیاهان دارویی الموت باید اختصاص یابد.

این مسوول یادآور شد: ایجاد شهرک گیاهان دارویی قزوین در الموت که از مناطق مستعد کشور در این حوزه است از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha