لزوم رعایت الگوی مصرف برق برای عبور از گرما در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - الگوی مصرف مشترکان خانگی در مناطق گرمسیری همچون هرمزگان سه‌هزار کیلووات ساعت است و مشترکان پرمصرف در صورت افزایش مصرف برق و رعایت نکردن الگو، مشمول جریمه می‌شوند، بنابراین رعایت الگوی مصرف برق توسط مردم لازمه عبور از گرما در این استان است.

به گزارش ایرنا، صنعت برق هرمزگان روز یکشنبه در اطلاعیه سراسری مبنای محاسبه پاداش به مشترکان خانگی را در صورت میزان کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل، بیان کرده است یعنی هرچه مشترک کم مصرف‌تر باشد، بابت هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی پاداش بیشتری می‌گیرد اما با افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، مصرف برق نیز در استان رشد بی‌سابقه‌ای داشته است که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده مصرف برق استان به اوج خود برسد.

پاداش برق رایگان از ۱۵ خرداد تا پایان شهریورماه محاسبه می‌شود که البته در خردادماه امسال مصرف برق مشترکان خانگی هرمزگان نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشت اما در تیرماه با گرم‌تر شدن هوا مصرف برق به خاطر استفاده از لوازم سرمایشی به شدت افزایش یافته که با ادامه این روند رکورد جدیدی در مصرف برق به ثبت می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در این راستا از مشترکان خانگی استمداد کرده است با رعایت الگوی مصرف از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند و درصورتی که با افزایش مصرف برق و رعایت نکردن الگو، موجب افزایش بهینه بار شبکه در استان شوند، جریمه می‌شوند.

محمد کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: الگوی مصرف مشترکان خانگی در استان هرمزگان سه‌هزار کیلووات ساعت است و چنانچه مشترکی بیش از الگوی تعیین شده در ماه مصرف کند، هزینه برق آن‌ها به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: رعایت نکردن الگوی مصرف، فشار زیادی را به شبکه توزیع برق تحمیل می‌کند که در صورت ادامه روند مصرف برق این مشترکان، شبکه با افزایش بار مواجه شده و احتمال خاموشی نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ابراز کرد: مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق از ۱۵ خرداد تا پایان شهریور امسال، نسبت به سال گذشته تا ۲۰ برابر تعرفه برق مصرفی پاداش رایگان دریافت می‌کنند.

کریمی از مشترکان خواست برای حفظ پایداری شبکه بویژه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۲ شب از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند بلکه آن را بریا ساعت ۲۲ شب تا ۱۰ صبح موکول کنند.

پاداش خوش مصرفی برق برای ۱۳۴ هزار مشترک خانگی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: طی خردادماه امسال از ۲۶۲ هزار قبص برق صادر شده برای مشترکان خانگی در استان، ۱۳۴ هزار مشترک مشمول پاداش خوش مصرفی برق رایگان شدند.

وی یادآورشد: در خردادماه امسال افزون‌بر ۱۸۱ میلیارد ریال مشترکان خانگی هرمزگان پاداش خوش مصرفی گرفتند.

کریمی اضافه کرد: از نیمه خردادماه تا پایان شهریورماه امسال مشترکان خانگی برای مصرف هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت به ازای هرکیلووات ساعت صرفه‌جویی هزار تومان پاداش، برای مصرف بین هزار و۵۰۰ تا سه هزار کیلووات ساعت به ازای هرکیلووات ساعت صرفه جویی ۷۵۰ تومان پاداش، برای مصرف بین سه هزار تا چهارهزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت به ازای هرکیلووات ساعت صرفه جویی ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

این مسوول ادامه داد: اگر مشترکان طبق الگو مصرف کنند، بهای برق به ازای هر کیلووات ۳۵ تومان استا و در صورتی که پاداش صرفه جویی ۷۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی باشد این یعنی پرداخت پاداش بیش از ۲۰ برابر بهای برق است.

استان هرمزگان هم‌اکنون ۷۴۸ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند؛ بیشترین مصرف (۶۱ و هشت دهم درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha