۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85171776
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار اصفهان برحضور دانش‌آموزان در کنگره شهدا

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان بر حضور دانش آموزان و مردم استان در کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان تاکید کرد و گفت: اصفهان در دوران دفاع مقدس در جایگاه والایی قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز یکشنبه در ستاد بزرگداشت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: برگزاری کنگره برای ما هدف نیست بلکه کنگره ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با تأکید بر خلق آثار ماندگار و فاخر در این حوزه، ادامه داد: انتظار می‌رود با برنامه مشخص و منظم با تعیین دستورالعمل برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شاهد همکاری عموم مردم در خلق آثار و نمادهای ماندگار باشیم.

استاندار اصفهان بر ضرورت حضور جدی و نقش آفرینی جامعه دانش‌آموزی در این کنگره، افزود: باید دانش‌آموزان در جریان برگزاری کنگره ملی شهدای نقش مؤثری داشته باشند از این رو زمینه حضور و فعالیت دانش آموزان در فرایند برگزاری کنگره به بهترین نحو لحاظ شود.

وی حضور آحاد مردم در برگزاری کنگره را ضروری دانست و اضافه کرد: هر کجا که مردم به امور ورود کردند، شاهد موفقیت‌های بزرگ بودیم از این رو انتظار می‌رود کنگره ملی شهدا که برای مردم است توسط آنان برگزار شود.
مرتضوی خاطرنشان کرد:حوزه رسانه باید به‌عنوان یکی از پیوست های اساسی و غیر قابل انفکاک در جریان برگزاری کنگره مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه رسمی کنگره در شهریور ماه برگزار خواهد شد بیان کرد: کارگروه ها، کمیته ها و ستادهای مستقل زیرمجموعه این کنگره از جلسه گذشته تا امروز فعالیت خود را بخوبی انجام دادند و گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

استاندار اصفهان افزود: این کنگره به‌عنوان یک فرآیند و حرکت بلند مدت خواهد بود که در طول مسیر فعالیت هایی را برای مشارکت اقشار و شهرستان های مختلف تعریف شده است.

وی گفت: با توجه به جامعیتی که در ستاد کنگره تعریف شده و اینکه اصفهان در نهضت انقلاب و دوران دفاع مقدس دارای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است فضای متفاوتی را در این استان با شروع این حرکت بزرگ شاهد خواهیم بود.

مرتضوی ادامه داد: سرکشی به خانواده های معظم شهدا، برگزاری برنامه های مختلف و متعدد هنری، برنامه های مختلف فرهنگی و برنامه هایی که خدمت رسانی در آنها مورد توجه قرار گرفته شده است تا همه افراد بتوانند بضاعت و فن و حرفه خود را در خدمت به مردم به شهدا تقدیم کنند.

وی اضافه کرد: حرکت پایدار و عمیقی برای برگزاری این کنگره با مدیریت خوب دبیرخانه تعریف شده وامیدواریم فضای شهرهای مختلف استان اصفهان را به سمت الگوهای منحصر به فرد دوران دفاع مقدس ببرد و همه ما را به نگاه شهدا که از همه وجود خودشان برای مردم و ایران و اسلام گذشتند، نزدیک تر کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با وجود همه این شاخص‌ها در زمینه ایثار و شهادت اما هنور این استان از نعمت و برکت برخورداری از کتابی با تقریظ رهبر معظم انقلاب بی بهره است و توجه چندانی به انجام کارهای فاخر در این زمینه نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و رئیس کمیته نمادها و یادمان‌های کنگره ملی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان نیز در این جلسه اظهار داشت: جلسات متعددی در این کمیته با حضور اعضاء (شهرداران، دهیاران، اساتید دانشگاه هنر و ...) برگزار شده و در تلاشیم تا نمادهای ماندگاری برای استان خلق شود.
مهران زینلیان ادامه‌ داد: تاکنون حدود ۸۰ طرح و اثر در سطح استان به کمیته نمادها و یادمان رسیده که بعضی از آنها دارای زیرمجموعه است.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر شهر باید یک نماد و اثر را به صورت ماندگار و فاخر ایجاد کند تا بتواند نمادی برای نسل های آینده باشد.

۱۰ شهرستان با بیش از یک هزار شهید در استان اصفهان وجود دارد

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ۱۰ شهرستان این استان هر کدام بیش از یک هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده اند

سردار مجتبی فدا روز یکشنبه در ستاد بزرگداشت کنگره ملی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا و دهاقان، لنجان بزرگ، فریدن بزرگ و کاشان هر کدام با بیش از یک هزار شهید به ترتیب بیشترین شهدای این استان را تقدیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه چهار قشر ورزشکاران، کارمندان و دانش آموزان و کارگران از بیشترین شهدا در استان اصفهان برخوردارند ادامه داد: استان اصفهان یک هزار و ۸۰ شهید ورزشکار، ۱۱۰۰ شهید کارمند و ۶۱۰۰ شهید دانش آموز و نزدیک به ۶۰۰۰ شهید کارگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: این استان یک ششم شهدای دانش آموز و یک پنجم شهدای روحانی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: این استان ۶ مدرسه بالای ۱۰۰ شهید دانش آموز و در حال تحصیل دارد و مدرسه شهید منتظری نجف آباد ۲۳۴ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

به گفته وی، هنرستان ابوذر، هاتف، دبیرستان امام کاشان از جمله مدارس با بیش از ۱۰۰ شهید استان هستند و تعدادی از مدارس هم بیش از ۵۰ شهید دارند .

سردار فدا گفت: دانش نامه شهدای این مدارس آماده شده و در دست اقدام است .

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارای ۲۸ شهرستان است.

مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، ۵۰ هزار نفر جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یک‌هزار مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha