عضو شورای کرمان از بی‌برنامگی پروژه‌های عمرانی و گرفتاری مردم گلایه کرد

کرمان- ایرنا- کامل نبودن برنامه‌ریزی‌های شهرداری در انجام پروژه‌های عمرانی و در نتیجه به دردسر افتادن شهروندان کرمانی، گلایه‌ اعضای شورا را در یکصدو دومین نشست علنی به دنبال داشت، موضوعی که رییس کمیسیون عمران با اشاره به آن گفت: ضرورت دارد قبل از شروع هر پروژه عمرانی تمام جوانب کار سنجیده شود.

به گزارش ایرنا، یکی از موضوعات یکصد و دومین نشست علنی شورای شهر کرمان، بررسی اقدامات نسجینده شهرداری در انجام برخی از پروژه های شهری بود، پروژه‌هایی که انجام آنها بدون پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شده و ساکنان بعضی از محلات شهر را با مشکل مواجه کرده بود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان گفت: در حوزه پروژه‌های عمرانی زحمتی کشیده شده و کارهایی هم انجام می‌شود و مردم هم از این پروژه‌های عمرانی استقبال می‌کنند اما متاسفانه با برخی بی تدبیری‌ها و در نظر گرفته نشدن جوانب، شیرینی کارهای عمرانی به تلخی منجر می‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم اسم ببرم اما چند پروژه عمرانی را که در سطح شهر بررسی کرده‌ایم، مشخص شد در عین بی تدبیری دردسر برای مردم دُرست کرده است.

عضو شورای کرمان از بی‌برنامه‌ بودن پروژه‌های عمرانی گلایه کرد

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان بیان کرد: پروژه‌های عمرانی باید حتما پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی داشته باشند اما می‌بینیم که حداقل‌ها هم در نظر گرفته نمی‌شود به طور مثال می بینیم بدون اطلاع قبلی، سرتاسر خیابانی به طول ۲ کیلومتر برای زیرسازی آسفالت گودبرداری می شود اما به کسبه و افراد آن محله اطلاع داده نشده لذا کسبه گلایه دارند و می‌گویند به ما زودتر اطلاع دهید که حداقل چِک دست مردم ندهیم، در رابطه با پروژه‌های عمرانی حتما نظارت نزدیک داشته باشید تا مردم به دردسر نیفتند.

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در ادامه صحبت‌های ایرانمنش عضو شورای شهر کرمان گفت: حجم اقدامات عمرانی با این اتفاقی که در رصد پروژه دارد می‌افتد در حال افزایش است و ما باید حواسمان به یکسری چیزها باشد و من بعضی از نکاتی که آقای دکتر ایرانمنش مطرح می کند را قبول دارم، ما با توجه به افزایش حجم پروژه‌هایی که اکنون داریم، بیش‌ از ۱۵۰ پروژه در رصد پروژه‌های ما دارد مدیریت می‌شود که آغاز کار است و فرایند اطلاع رسانی و پیوست‌ها از موضوعاتی است که باید حتما رعایت کنیم، البته برای هر کدام توضیحاتی هم وجود دارد.

آیا کاهش عوارض صدور پروانه امسال واقعی بوده است؟

عضو شورای کرمان از بی‌برنامه‌ بودن پروژه‌های عمرانی گلایه کرد

در ادامه چند مورد استراد وجه عوارض پرداختی از سوی مردم در لابه لای دستور کار این نشست شورا مطرح شد. حسین چناریان عضو شورا هم خطاب به شهردار در خصوص این استراد وجه‌ها سئوال کرد و گفت: بعضی از افراد بیان می کنند به علت تغییری که در تعرفه عوارض صدور پروانه ایجاد شده بعد از تصویب لوایح، افراد پول واریز کردند اما نسبت عدد محاسبه شده تعرفه در حال حاضر با سال گذشته یک تفاوت دارد لذا در نهایت مردم مراجعه می کنند و وجه پرداختیشان را پس می‌گیرند و مجدد تقاضای صدور پروانه می‌کنند.

شهردار کرمان نیز در پاسخ به چناریان عضو شورای شهر گفت: طبق بررسی‌ها در بعضی از مناطق شهرداری امسال برای بعضی افراد در یک ملک مشخصریال قیمت محاسبه عوارض نسبت به اسفند سال گذشته ارزان تر بوده است.

مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری هم در پاسخ به شهردار گفت: این حرف شما را قبول ندارم، مصداق بیاورید، براساس ضریب kp (۱.۷) حساب می کنید پولی که می‌گرفتید غیرقانونی بود و اگر بر اساس این ضریب حساب می کنید، بله قطعا هم باید کاهش داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی ضریب kp (۱.۷) تصویب نشده شما (شهرداری) پول از مردم گرفتید و باید اکنون پول مردم را پس دهید.

امینی زاده نیز در پاسخ به مویدی عضو دیگر شورای شهر گفت: حتی با محاسبه ضریب kp (۱.۷) میزان عوارض سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ بیش از یک چهارم کاهش پیدا کرده و این کاملا مشهود است.

چناریان ادامه داد: من فکر می‌کنم دوستان در حوزه شهرسازی در زمان ارائه فرمول محاسبهف دقت لازم را نداشتند. تحت هر عنوانی اگر اخذ عوارض بر مبنای یک محاسبه قانونی و مشخصی باشد نباید کاهش پیدا کند اینکه یک همچین اتفاقی افتاده قطعا یک ایرادی دارد و باید تحلیل شود که این ایراد چه بوده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

چند مورد از مصوبات یکصد و دومین نشست علنی شورا

مصوبه کمیسیون های شورا مبنی بر رفع مشکلات مردم در مورد پروژه نهضت ملی مسکن و دریافت عوارض با قیمت سال ۱۴۰۱ و با ۳۰ درصد تخفیف مشابه سایر پروانه‌های صادر شده در همین پروژه، در صحن علنی شورا هم مطرح شد که این مصوبه در صحن علنی با ۱۰ رای موافق اعضای شورا و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

عضو شورای کرمان از بی‌برنامه‌ بودن پروژه‌های عمرانی گلایه کرد

در این زمینه بیشتر بخوانید:

تعیین وجه برای پرداخت هدایا به برندگان مسابقه کتابخوانی، تکریم خانواده شهدا و کمک هزینه برای اعزام معلولان زائر اولی به عتبات از دیگر مصوبات این نشست شورا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha