ایرج علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بیشترین پُلهای تخریبی و نیازمند به تعمیرات در شهرستان میناب است، افزود: برای تعمیر این تعداد پل ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی شناسایی و تعمیر پلها و ابنیه فنی را وظیفه مهم اداره نگهداری راههای هرمزگان دانست و بیان کرد: دراین راستا تنقیه پلها و آبروها یکی از اقدامات مستمر برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پلها و هدایت آبهای سطحی( در برخی از فصلهای سال) است.
رییس اداره نگهداری ابنیه راههای هرمزگان خاطرنشان کرد: این اداره علاوه بر بازدیدها و بازرسیهای فنی مستمر برای بررسی وضعیت پلها و ابنیه فنی، با تیم کارشناسان خود برای حصول اطمینان از ایمنی سازهای و بررسی پلها به طور مستمر بازرسی را انجام میدهد.
علیزاده، کمبود نیروی کارشناس ماهر، کمبود اعتبارات به دلیل چند برابر شدن نرخ مصالح در بازار، سرقت نرده پلها پس از برخورد وسایل نقلیه و استقبال نکردن شرکتهای پیمانکاری از مناقصه ها را از چالشهای پیش روی در زمینه نگهداری ابنیه فنی راههای استان عنوان کرد.
اداره نگهداری ابنیه فنی راههای هرمزگان متولی نگهداری ۱۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه پل و آبرو با دهانه های متفاوت و همچنین نگهداری ۹ دستگاه تونل به طول سه هزار و ۱۵۲ متر است.
رییس اداره نگهداری ابنیه راههای هرمزگان یادآورشد: هم اکنون ۲۲ پروژه فعال پل و ابنیه با اعتباری افزون بر ۱۳۳ میلیارد تومان در سطح استان درحال انجام است و از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار است.
علیزاده یادآورشد: بزرگترین پل های در دست ساخت پل سرخنگی بخش شمیل بندرعباس یا سه دهانه ۲۰ متری و اعتباری افزون بر ۳۲ میلیارد تومان و همچنین پل کمشک در شهرستان بستک با پنج دهانه ۱۰ متری با اعتبار افزون بر ۱۹ میلیارد تومان است.
نظر شما