سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی در جاده های قشم بهسازی شد

قشم - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم گفت: سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی که در اثر شرایط آب و هوایی، دما و رطوبت بالای این جزیره دال های بتنی (سقف آنها) در حال تخریب و ریزش بود، بهسازی شد.

عبدالجبار قزلباش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بهسازی و تعمیر پل ها شامل تعویض دال های فرسوده پل ها، احداث رادیه و برید، تنظیم بستر، مقاوم سازی پایه پل ها، تعمیر دیواره های هدایت آب، مرمت قرنیز و نرده پل است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی سه دستگاه پل یادشده بهسازی و تعمیر ۲ دستگاه از آنها با دهانه ۲ متری در کیلومترهای ۱۰۰ و ۱۱۰ جاده قشم به باسعیدو واقع در بخش حَرّا شهرستان قشم و یک دستگاه پل دیگر با دهانه یک متری در کیلومتر ۱۵ جاده قشم به درگهان (مقابل ندامتگاه) در بخش مرکزی انجام شده است.

سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی در جاده های قشم بهسازی شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم اضافه کرد: در اجرای این عملیات تعمیر و بهسازی، عوامل راهداری دال های آسیب دیده این پل ها را با بارگذاری المان های پیش ساخته بتنی مسلح تعویض و سپس روی آنها را آسفالت کردند.

قزلباش توضیح داد: برای نگهداری از پل های شهرستان قشم اقدامات پیشگیرانه در آب بندی سطح پل ها، تعمیر آبچکان، تعمیر، پاکسازی و شست و شوی کانال هدایت آب، تعمیرات آبرو و پل های کوچک در مسیل ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل ها با هدف ارتقای کیفی بناهای فنی و ایمنی در عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین در سطح شهرستان مرزی قشم در دستور کار قرار دارد.

سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی در جاده های قشم بهسازی شد

وی یاد آورشد: اکنون ۷۱۵ دستگاه پل با هزار دهانه در جزیره قشم وجود دارد که تمامی این پل ها پس از بازدید توسط عوامل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قشم در سامانه «بی. ام. اس» ثبت شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم گفت: این شهرستان مرزی دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی در جاده های قشم بهسازی شد

«دال بتنی» - (Concrete Slab) - یکی از مهم‌ترین عضوهای سازه‌ای است که از صفحات تخت بتنی تشکیل شده است.

دال بتنی عضوی است که در سازه‌ های مختلف (ساختمان، سد، پل، تونل) و با کاربری‌ های متنوع (سقف، فونداسیون و پیاده‌ رو) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha