۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85172345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محل استقرار عمر البشیر هدف حمله راکتی قرار گرفت

تهران - ایرنا - برخی رسانه ها از حمله راکتی به محل استقرار عمر البشر رئیس جمهور مخلوع سودان و تعدادی دیگری از مقامات سابق این کشور در یک بیمارستان خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، هاشم ابوبکر الجعلی وکیل عمر البشیر اعلام کرد که محل استقرار رئیس جمهوری سابق سودان و چند تن دیگر از رهبران سابق این کشور، در بیمارستان نظامی علیا در شهر ام درمان در استان خارطوم مورد هدف راکت قرار گرفته است.

وی به پایگاه خبری سودان تریبون گفت که این حمله عصر یکشنبه و از طریق شلیک چند راکت از منطقه خارطوم به سمت بیمارستان و بویژه محل اقامت عمر البشیر، بکری حسن صالح، عبدالرحیم محمدحسین و زمانی صورت گرفت.

الجعلی گفت که در تماس با یکی از همراهان عمر البشیر دریافته است که وی سالم است و آسیبی ندیده است اما طبقه محل اقامتش کاملا آسیب دیده است.

وی اظهار داشت که هنوز نمی دانیم که این حمله هدفمند یا اتفاقی بوده است.

ارتش سودان دیروز اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع، بیمارستان نظامی علیا در ام درمان را بمباران کردند و در این حمله، بخش های دیالیز، مراقبت‌های ویژه و اتاق عمل و همچنین تعدادی از اتاق‌های بستری آسیب دید و یک بیمار زن نیز زخمی شد.

برپایه این گزارش، عمر البشیر به همراه باکری حسن صالح، نخست وزیر سابق سودان و عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع اسبق سودان ماه ها پیش بر اساس گزارش های پزشکی مبنی بر نیاز به مراقبت های بهداشتی به بیمارستان علیا در ام درمان منتقل شدند چرا که ادامه حضور آنها در زندان کوبر، ممکن است باعث وخامت وضعیت سلامت آنها شود.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شد.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند صد سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری اخیرا اعلام کرد که ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک در سودان نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha