۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85172347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: لحظه‌ای غفلت از جنگ شناختی دشمن آسیب‌های فراوانی در پی دارد

دزفول- ایرنا- امام جمعه دزفول با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند برنامه ریزی دقیق است، گفت: لحظه‌ای غفلت در جنگ نرم و شناختی دشمن، آسیب‌های فراوان در پی خواهد داشت. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر افزود: خیلی از مسایل در حوزه فرهنگی روشن نیستند و در لایه‌های جامعه پنهان شده‌اند از این رو اگر کسی اهل فن نباشد متوجه آسیب‌های فرهنگی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هر کاری در هر عرصه‌ای باید یک پیوست و نگاه فرهنگی داشته باشد، افزود: مقوله پیوست فرهنگی یک کار کارشناسی شده است و باید به آن توجه شود.

امام جمعه دزفول بیان کرد: در مدت مسوولیتم در کسوت امام جمعه دزفول سعی بر تقویت نگاه فرهنگی در امور داشتم تا توازنی در این حوزه ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص اولویت‌ها افزود: مانند پزشکی که پیش از تجویز دارو باید وضعیت بیمار را به طور کامل بررسی و تشخیص دهد در مقوله فرهنگی نیز باید شناخت دقیقی از معضلات فرهنگی داشته باشیم.

دشمن برای سالگرد اغتشاشات خیز برداشته است

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه گاهی اوقات خداوند متعال اسبابی فراهم می‌کند که به کمک بندگان می‌آید، گفت: دشمن برای سالگرد اغتشاشات خیز برداشته و در این خصوص زمینه سازی می‌کند ولی خوشبختانه محرم به کمک ما می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه محرم، زمینه را برای کار فرهنگی فراهم می‌کند، افزود: نگاه امسال دستجات و هیات‌های عزاداری باید متناسب با شرایط سیاسی جامعه باشد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه گروه‌های اثرگذاری مانند واعظان، مداحان و منبری‌ها باید در این ایام دقیق عمل کنند، گفت: باید ببینیم دشمن روی چه چیزی تمرکز کرده است تا ما نیز در همان نقطه به دشمن هجوم بیاوریم.

وی با تاکید بر لزوم به روز بودن برای پاسخ به شبهه جوانان امروز و کار کردن روی اولویت‌ها افزود: مداحان، نوحه‌ای متناسب با شرایط این روزها برای تاسوعا و عاشورا تهیه کنند.

نظر شخصی را در مدت مسوولیتم به عنوان امام جمعه دزفول مدنظر قرار ندادم

امام جمعه دزفول با اشاره به تغییر در نهاد امامت جمعه دزفول با خداحافظی از اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: همواره در مدت مسوولیتم به عنوان امام جمعه دزفول سعی کرده‌ام نظر شخصی خود را در امور مدنظر قرار ندهم.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها مانند باد می‌گذرند، افزود: مومنان در روز قیامت غبطه می‌خورند که چرا بیشتر عمل صالح انجام نداده‌اند و کفار نیز از انجام ندادن عمل صالح غبطه می‌خورند.

فرماندار ویژه دزفول نیز با قدردانی از برگزاری ۲ حرکت فرهنگی خوب در سطح شهرستان در روزهای گذشته گفت: برنامه‌های امامت و ولایت و عید غدیر و راهپیمایی حجاب و عفاف به خوبی در شهرستان دزفول برگزار شدند.

علیرضا خردمند پخت حدود ۱۶۰ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در دزفول را یادآور شد و افزود: امسال برنامه‌های غدیر رنگ و بوی خاصی داشتند و در هر منطقه و حسینیه برگزار شدند.

وی ادامه داد: راهپیمایی باشکوه حجاب و عفاف با حضور مردم دزفول برگزار شد که بازتاب خوبی در رسانه‌ها و کل کشور داشت و امیدواریم این حضور ثمرات خوبی در بحث حجاب در شهرستان داشته باشد.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای عزاداری‌ محرم در این شهرستان اظهار کرد: ‏با توجه به گرمای هوا تدابیری اندیشیده شده تا عزاداران دزفول بتوانند به خوبی از این مراسم بهره‌مند شوند.

آیین تکریم و معارفه امام جمعه دزفول پنجشنبه همین هفته برگزار می‌شود‏

خردمند با اشاره به تغییر در نهاد امامت جمعه دزفول گفت: ‏حدود ۱۵ سال حضور حجت الاسلام قاضی دزفولی در کسوت امام جمعه دزفول برکات زیادی برای شهرستان داشت.

وی با اشاره به زحمات شبانه روزی حجت الاسلام قاضی برای رفع مسائل و مشکلات شهرستان افزود: ایشان با بهره گیری از مکتب آیت الله قاضی در طول خدمت خود خدمات ماندگاری ارایه کردند که در ذهن مردم دزفول خواهند ماند.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه همچنان ‏از تجربیات حجت الاسلام قاضی دزفولی استفاده لازم و کافی را خواهیم برد، گفت: به منظور تکریم و تجلیل از یک دهه مجاهدت ایشان آیینی روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و آیت الله شفیعی عضو خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

وی افزود: ‏با توجه به بیش از یک دهه خدمت امام جمعه دزفول در جایگاه‌های مختلف باید تجلیلی در شان ایشان برگزار شود.

خردمند بیان کرد: ‏دعای خیر مردم شهرستان دزفول بدرقه راه حجت الاسلام قاضی دزفولی هست و امیدواریم همچنان در مباحث مختلف فرهنگی شهرستان به ما کمک کنند.

‏لزوم اتخاذ تدابیر لازم در پارک ‌های ساحلی دزفول برای جلوگیری از حرمت شکنی در ایام محرم

‏ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست با قدردانی از از دست اندرکاران برنامه های دهه امامت و ولایت و عید غدیر گفت: این جشن‌ها خالصانه و مردمی برگزار شدند و نشان دادند که مردم پای کار هستند.

سرهنگ بهروز حکمت پور افزود: ‏حضور هشت هزار نفری خواهران و برادران در راهپیمایی حجاب و عفاف دزفول با وجود گرمای هوا جای قدردانی دارد.

وی خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از حرمت شکنی در شب های عزاداری در اماکن تفریحی شهرستان نظیر علی کله شد و افزود: ‏نزدیک به ۱۵ هزار نفر شب‌ها در ساحل رودخانه دز حضور دارند که انتظار می رود دستگاه‌های مختلف شهرستان اقدام لازم را برای جلوگیری از حرمت شکنی ایام محرم انجام دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دزفول بیان کرد: ‏هماهنگی با اساتید حوزه و دانشگاه برای حضور در رادیو، تولید کلیپ توسط واحد فضای مجازی، رزمایش حضور اعضای امر به معروف و نهی از منکر در نماز جمعه، نشست نخبگانی با افراد زیر ۲۰ سال و برگزاری نشست با شورای امر به معروف مداحان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در صفی آباد، راهپیمایی حجاب و عفاف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی درخصوص حجاب و عفاف ویژه حراست‌های ادارات را یادآور شد و افزود: درمجموع ‏۳۷ برنامه در شهرستان دزفول ثبت شد که استان نیز از مجموعه شهرستان قدردانی کرد.

سه پایگاه خبری دزفول لغو امتیاز شدند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز درخصوص برنامه ریزی گرامیداشت روز خبرنگار گفت: تلاش بر این است که به مناسبت روز خبرنگار آیینی در شان خبرنگاران شهرستان دزفول برگزار شود.

علیرضا چرخابی خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف شهرستان دزفول در برگزاری آیین گرامیداشت روز خبرنگار شد و افزود: عملکرد خبرنگاران در طول سال رصد شده و بر همین اساس از خبرنگاران فعال تجلیل به عمل می‌آید.

وی وجود پنج دفتر نمایندگی رسانه‌های مکتوب در دزفول را یادآور شد و ادامه داد: خبرگزاری‌های ایرنا، مهر و فارس و ۱۳ پایگاه خبری در دزفول فعالیت دارند و سه پایگاه خبری لغو امتیاز شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال‌های اخیر شورای برتر استان بوده است، اظهار کرد: پیگیری برگزاری مستمر جلسات، پیگیری مصوبات شورا و حضور اعضای اصلی شورای شهر با توجه به تصمیم گیری و تصمیم سازی ضروری است.

وی با بیان اینکه قرآن نفیسی توسط آذرنگ از هنرمندان دزفول در ۶۰۴ صفحه کتابت شده است، افزود: این کتاب نفیس در شب ششم ماه محرم در آیینی در حسینیه ثارالله رونمایی خواهد شد.

امام جمعه دزفول در این باره گفت: با توجه به چند کار ارزشمند کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان دزفول باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و موسسه‌های قرآنی در این زمینه استعدادیابی کنند.

۱۰۰ نقطه شهر دزفول متناسب با محرم آذین بندی می‌شود

شهردار دزفول نیز در این نشست با قدردانی از تلاش کارکنان شهرداری در مناسبت‌های اخیر گفت: شهرداری، پشتیبانی لازم را در آیین‌های مختلف شهرستان انجام می‌دهد.

محمد عتاب اهوازی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام محرم، جلسات مختلفی برگزار شده و در حال حاضر در فاز اجرا هستیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قیمت اقلام آذین بندی محرم بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اسن ولی سه تا چهار برابر سال‌های گذشته اقلام خریداری شده است.

شهردار دزفول با بیان اینکه ۱۰۰ نقطه شهر متناسب با ایام محرم فضاسازی شده است، گفت: المان‌های گذشته نیز بازسازی و استفاده می‌شوند.

وی با اشاره به خرید ۸۰ هزار متر ریسه قرمز و مشکی و یکهزار و ۵۰۰ پرچم ادامه داد: اکیپ‌های آذین بندی شهرداری از روز گذشته در حال آذین بندی شهر دزفول هستند.

عتاب اهوازی اظهارکرد: لکه گیری آسفالت و پاکسازی مسیر هیات‌های عزاداری در حال انجام است و پرچم بزرگ یا حسین(ع) در میدان رودبند نصب می‌شود.

وی برگزاری نشست هماهنگی با هیات‌های مذهبی را یادآور شد و افزود: حدود ۲۵۰ میلیون تومان بین هیات‌های مذهبی تقسیم می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با قدردانی از زحمات امام جمعه این شهر گفت: حجت الاسلام قاضی دزفولی ۱۵ سال در این مسوولیت خدمت کرده و در تمام مشکلات همگام و همراه مردم ومسوولان بوده است.

محمدحسن پرآور با بیان اینکه خطبه‌های حجت الاسلام قاضی دزفولی همواره به روز بودند و ایشان ارتباط قوی مردمی داشت، افزود: حجت الاسلام قاضی از انقلاب اسلامی تاکنون در صحنه حضور داشته و از محضر آیت الله قاضی کسب فیض کرده است.

وی افزود: مردم ما شکرگزار هستند و فرق خائن و خادم را می‌دانند و خدمت در جایگاهی دیگر خواسته حجت الاسلام قاضی بوده است.

مهدیه خاضعی مسوول گروه سرود ایستاده تا ظهور نیز در این نشست خواستار ایجاد یک استودیو برای ضبط سرودها شد و گفت: امور مربوط به ضبط، بودجه زیادی می‌طلبد که گروه‌های سرود توان تامین آن را ندارند.

وی همچنین خواستار دعوت از مداحان کشوری با پیگیری مسوولان شهرستان شد و افزود: برگزاری آیینی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) نیازمند مکان، نور و تزئینات است که انتظارمی‌رود دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری کنند.

امام جمعه دزفول نیز خواستار استمرار با قوت فعالیت گروه‌های سرود در سطح شهرستان شد و گفت: انتظار داشتم در سفر رئیس جمهور به دزفول سرودی در شان دزفول اجرا شود ولی متاسفانه سرود آن روز ضعیف اجرا شد.

وی افزود: دشمن با برنامه ریزی اغتشاشات تلاش داشت از سرود سلام فرمانده انتقام بگیرد چراکه از این سرود به شدت عصبانی بود.

برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر آیین‌های عزاداری در محرم امسال از دیگر بخش های نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha