کاهش فشار به تولید در دستور کار جدی دولت/ وصول ۴۱‌ درصد مالیات در مقابل فرار مالیاتی

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به تلاش دولت سیزدهم و مدیریت استان برای رفع واقعی موانع پیش روی تولید گفت: در این راستا کاهش فشار مالیاتی بر این بخش تمهید و با موفقیت اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کرمی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران آذربایجان‌غربی افزود: در حوزه مالیاتی در کنار توجه به افزایش درآمدها به سمت کاهش فشار به تولیدکنندگان رفتیم بطوریکه ۴۱ درصد وصولی مالیات سال گذشته از طریق مقابله با فرار مالیاتی اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: این موفقیت و جلوگیری از فرار مالیاتی در بخش‌های مختلف در آذربایجان‌غربی، با همراهی اداره کل اطلاعات استان اتفاق افتاد که باید از این تلاش نیروهای امنیتی قدردانی کرد.

به گفته کرمی، از اولین روزهای فعالیت دولت سیزدهم در استان و حضور استاندار آذربایجان‌غربی، توجه به ارتقای شاخص‌های اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و امروز نتیجه این فعالیت‌ها را در رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به عینه‌ شاهد هستیم.

کاهش فشار به تولید در دستور کار جدی دولت/ وصول ۴۱‌ درصد مالیات در مقابل فرار مالیاتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: یکی از این نتایج، کاهش نرخ بیکاری از افزون بر ۱۲ درصد سال ۱۴۰۰ به ۸.۶ درصد سال گذشته بود که البته همین رقم هم در بهار امسال به ۶‌.۷ درصد رسید که قابل توجه و بی سابقه است.

کرمی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت در استان طوری است که واحدهای تولیدی دنبال نیروی کار هستند و همین امر بهبود وضعیت بازار کار را نشان می‌دهد.

وی گفت: مشکلی که در حوزه کار و اشتغال آذربایجان‌غربی ‌وجود دارد، فرهنگ اشتغال پشت میزنشینی است که در صدد هستیم این فرهنگ را هم تغییر دهیم البته کار سختی در این خصوص داریم.

کاهش فشار به تولید در دستور کار جدی دولت/ وصول ۴۱‌ درصد مالیات در مقابل فرار مالیاتی

کرمی با تاکید بر اینکه ما مدافع واحدهای تولیدی در آذربایجان‌غربی هستیم، یادآور شد: البته باید در این مسیر، تولیدکنندگان هم ما را کمک کرده و همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، ‌در این آیین برخی تولیدکنندگان و صنعتگران آذربایجان غربی نیز به بیان مشکلات حوزه‌های خود پرداختند.

در این آیین همچنین از برگزیدگان ۱۱ حوزه صنعت، معدن با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha