دولت توسعه زیرساخت های کشاورزی مناطق محروم را در اولویت قرار داده است

یاسوج - ایرنا - مدیرکل امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه توجه به مناطق محروم یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم است که این رویه در این سازمان بخصوص در مناطق محروم به جد اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید موسوی روز دوشنبه در بازدید از بخش های چاروسا و دیشموک در جمع مردم شهر قلعه رئیسی اظهار داشت: استقبال خوب مردم از مسئولان نشان از پایبندی مردم این دیار به نظام و آرمانهای آن دارد.

وی بیان کرد: می طلبد مسئولان از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به مردم ولایت مدار بخش های چاروسا و دیشموک از هیچ کوششی دریغ نکنند.

موسوی عمده مشکلات کشاورزی بخش چاروسا را ضعف زیرساخت ها و ارائه تسهیلات برای بهره مندی بیشر از ظرفیت های کشاورزی دانست و گفت: دولت و بخصوص جهاد کشاورزی از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مشکلات کشاورزی این بخش ها با برنامه ریزی در سطح استان و کشور قابل پیگیری و برطرف شدن هستند.

موسوی تصریح کرد: یکی از سیاست های اصلی دولت توسعه زیرساخت های کشاورزی در مناطق محروم است که با توجه به ظرفیت های کشاورز بخش چاروسا پیگیری لازم برای برطرف شدن انها انجام خواهد شد.

وی افزود: تخصیص اعتبارات در راستای توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی به جد دنبال خواهد شد.

موسوی اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای اجرای سدهای بند خاکی در راستای توسعه بخش کشاورزی منطقه در دستور کار وزارت جهاد نیز خواهد بود.

وی در همراهی با سفر هیات دولت از بخش های چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه بازدید کرد.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha