بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه شهرستان می شوند +فیلم

یاسوج - ایرنا - سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در دیداری ۳ ساعته با عده ای از مردم و قشرهای مختلف از مناطق دور و نزدیک استان در محل استانداری پای دردل دل ها و خواسته های متعدد آنان نشست و گفت: پیشنهاد شهرستان شدن ۲ بخش چاروسا و دیشموک به دولت اعلام شد و و تلاش می کنیم به شهرستان تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا، در روز ملاقات مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ورودی راهروهای دفتر استاندار اقشار مختلف مردم از جوان و پیر و تحصیل کرده و بیکار حضور داشتند به گونه ای که حتی از روستاهای دورافتاده و صعب العبور هم آمده بودند و برای دیدار با وی انتظار می کشیدند.

یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم پاسخگویی و رفع مشکلات مردم محروم در هر نقطه ای از کشور است و دیدار های چهره به چهره مقامات ارشد استانی با مردم برای تحقق این سیاست در صدر این برنامه ها قرار گرفته و به قوت در این استان تداوم دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد و معاونان وی امروز (شنبه) با تعدادی از مردم و مراجعان به استانداری ملاقات کردند ‌از مسائل و مشکلات آنها مطلع شدند و در نهایت دستورهای لازم برای حل مشکلات و خواسته های قانونی و به حق آنان را صادر کردند.

برنامه ملاقات عمومی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاونان استاندار از جمله علی محمد روستا معاون هماهنگی امور عمرانی و سیداحسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی روزهای شنبه هر هفته در دفتر استاندار برگزار می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعدادی از مراجعه کنندگان از بخش های چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه بودند گفت: پیشنهاد شهرستان شدن ۲ بخش چاروسا و دیشموک به هیات دولت اعلام شده است.

سید علی احمد زاده اضافه کرد: انشالله این ۲ بخش به یک شهرستان خواهند شد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات مسیرهای ارتباطی بخش های چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه مدیران به تبع سیاست کلی دولت که کمک به مردم محروم و مستضعف است باید وارد میدان شوند و کمک به مردم را در اولویت قرار دهند.

این بخش ها حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.
بخش های چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۵۰کیلومتر فاصله دارند و سخت گذربودن راه ارتباطی این بخشها باعث محرومیت آنها شده است.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی نزدیک به ۱۳۲ هزار نفر دارای چهار بخش، چهار شهر، ۱۰ دهستان و ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک است.

احمد زاده عنوان کرد: نیاز است مسئولان با حضور میدانی مشکلات مردم را تا جایی که امکان دارد مرتفع کنند تا زندگی مردم به درستی اداره شود و تنها هدف ما کمک به مردم است.

استاندار به رونق سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و به توسعه بخش های اقتصادی و تولید استان تاکید کرد و گفت: اغلب مراجعین متقاضی کار و شغل هستند و آن بخشی که متقاضی کارآفرینی هستند قطعا مورد حمایت همه جانبه قرار می گیرند.

احمدزاده با بیان اینکه، اشتغال در بخش دولتی محدودیت ها و شرایط خاص خود را دارد و تنها از طریق آزمون آن هم براساس ضرورت اعلام می شود، تاکید کرد: رونق تولید و افزایش اشتغال از مهمترین مسائلی است که توسط مدیران حوزه اقتصادی باید مورد توجه جدی باشد تا بتوان مشکلات اشتغال را برطرف کرد.

وی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات پروژه های عمرانی گفت: با تزریق بیشتر اعتبارات روند بهره برداری از طرح های نیمه تمام این استان نیز سرعت خواهد گرفت.


مراجعات از یک جنس خاص نیست

برخی مشکلات مردم در خصوص منابع طبیعی، دستگاه های دولتی، مشکلات معیشتی، درخواست تسهیلات، حمایت برای پرداخت هزینه مریضی فرزندان شان است که استاندار می گوید: موارد خاص را بانک ها تسهیلاتی خواهند داد که زندگی شان را سر و سامانی دهند و اشتغالی برای خود و اطرافیان ایجاد کنند.

در این ملاقات عمومی، درخواست‌های مراجعین از شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا، باشت، مارگون، سی سخت و دیگر مناطق استان با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار بررسی و دستور مستقیم استاندار برای رسیدگی صادر شد.

احمد زاده در پایان افزود: تعدادی از مراجعه کنندگان بابت خدمات رسانی در حوزه زیرساختی از شهر سی سخت نیز برای تقدیر و تشکر در استانداری حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha